Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 29 września 2017 r., sygn. II SA/Wa 2148/16

Broń i materiały wybuchowe

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Piotr Borowiecki, Sędziowie WSA Ewa Kwiecińska (spr.), Andrzej Góraj, Protokolant specjalista Wiesława Jesiotr, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 29 września 2017 r. sprawy ze skargi [...] Towarzystwa Strzeleckiego "[...]" z siedzibą w B. na decyzję Komendanta Głównego Policji z dnia [...] października 2016 r. nr [...] w przedmiocie cofnięcia pozwolenia na broń palną sportową 1. uchyla zaskarżoną decyzję oraz utrzymaną nią w mocy decyzję organu I instancji; 2. zasądza od Komendanta Głównego Policji na rzecz [...] Towarzystwa Strzeleckiego "[...]" kwotę 200 ( słownie: dwieście) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Komendant Główny Policji decyzja z dnia [...] października 2016 r. nr [...] wydaną na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 oraz art. 268 a ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 23 ze zm.) oraz art. 18 ust. 4 w zw. z art. 10 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 21 maja 1999 r. o broni i amunicji (Dz. U. z 2012 r. poz. 576 ze zm.) utrzymał w mocy decyzję Komendanta Wojewódzkiego Policji w [...] z dnia [...] czerwca 2016 r. nr [...] dotyczącą cofnięcia G.F. pozwolenie na broń palną do celów sportowych.

Komendant Wojewódzki Policji w [...] w decyzji z dnia [...] czerwca 2016 r. nr [...] stwierdził, że aktualnie nie uprawia on czynnie strzelectwa sportowego, tj. nie bierze udziału w rywalizacji zawodniczej w tym sporcie, nie posiada bowiem uprawniającej do tego licencji PZSS, a za podstawę rozstrzygnięcia wskazał art. 18 ust. 4 ustawy o broni i amunicji.

[...] Towarzystwo Strzeleckie "[...]" w [...] zostało dopuszczone do udziału w postępowaniu administracyjnym.

Strona złożyła odwołanie od ww. decyzji, wskazując, że nie mogła przedstawić patentu strzeleckiego i licencji Polskiego Związku Strzelectwa Sportowego (PZSS), bowiem o ich uzyskanie może wystąpić dopiero na przełomie sierpnia i września 2016 r. Strona po wstąpieniu do klubu zrzeszonego w PZSS, aby być dopuszczona do egzaminu na patent strzelecki, musi odbyć 3 miesięczny staż. Dopiero zaś po uzyskaniu wspomnianego dokumentu będzie mogła ubiegać się o licencję PZSS. Z uwagi na ogromną liczbę zainteresowanych egzaminem na patent strzelecki nie wszyscy chętni mogą do niego przystąpić. Około 200 osób, tj. połowa członków [...]TS [...] chcących uzyskać patent strzelecki, nie została dopuszczona do egzaminów w lutym 2016 r. W ocenie strony organy Policji w ogóle nie mają podstaw do żądania dokumentów wskazanych w art. 10 b ustawy o broni i amunicji, bowiem przepis ten, wprowadzony przez ustawę z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. Nr 127, poz. 857), nie dotyczy osób, które pozwolenie na broń do celów sportowych uzyskały przed jego wejściem w życie. Odwołujący się powołał się na opinię Katedry Prawa Administracyjnego [...] w [...] oraz wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 15 czerwca 2016 r., sygn. akt II OSK 2462/14.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00