Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 21 września 2017 r., sygn. II SA/Go 721/17

Prawo miejscowe

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Aleksandra Wieczorek (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Adam Jutrzenka-Trzebiatowski Asesor WSA Jarosław Piątek Protokolant referent stażysta Krzysztof Frączek po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 21 września 2017 r. sprawy ze skargi Prokuratora Rejonowego na uchwałę Rady Miejskiej z dnia 30 marca 2017 r. nr XL/334/17 w przedmiocie wprowadzenia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy w 2017 roku stwierdza nieważność zaskarżonej uchwały w całości.

Uzasadnienie

1. Dnia 30 marca 2017 r. Rada Miejska, powołując się na przepis art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2016 r., poz. 446 ze zm. oraz art. 11a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o ochronie zwierząt ( tj. Dz.U. z 2013 r. poz. 856 ze zm.) podjęła uchwałą nr XL/334/2017 w sprawie wprowadzenia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy w 2017 r.

Uchwała opublikowana została w Dzienniku Urzędowym Województwa z dnia 4 kwietnia 2017 r. pod pozycją 827.

2. Pismem z [...] lipca 2017 r. skargę na tę uchwałę wniósł Prokurator Rejonowy zaskarżając ją "w szczególności" w części dotyczącej §1 ust. 2, §5 i § 8 uchwały. Zarzucił jej istotne naruszenie prawa w szczególności:

- rażące naruszenie przepisu art. 11a ust. 2 ustawy o ochronie zwierząt poprzez nieuprawnione powtórzenie i modyfikację w treści §1 ust. 2 uchwały treści przepisów ustawowych,

- rażące naruszenie przepisu art. 11a ust. 2 pkt 2 ustawy o ochronie zwierząt poprzez niesprecyzowanie w §5 uchwały zagadnień dotyczących opieki nad kotami wolno żyjącymi, w tym m.in. niewskazanie sposobu opieki, niewskazanie w jaki sposób będzie odbywało się dokarmianie oraz niewskazanie konkretnych miejsc dokarmiania,

- rażące naruszenie przepisu art. 11a ust. 2 pkt 4 ustawy o ochronie zwierząt poprzez niewskazanie w §8 uchwały danych lekarza weterynarii, który będzie zajmował się usypianiem ślepych miotów,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00