Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 4 września 2017 r., sygn. I SA/Bd 736/17

Finanse publiczne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący: sędzia WSA Mirella Łent Sędziowie: sędzia WSA Halina Adamczewska-Wasilewicz (spr.) sędzia WSA Ewa Kruppik-Świetlicka Protokolant: asystent sędziego Katarzyna Chowańska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 22 sierpnia 2017 r. sprawy ze skargi Gminy Miasto G. na uchwałę Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w B. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie stwierdzenia nieważności uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego szpitala 1. uchyla zaskarżoną uchwałę Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w B. nr [...] z dnia [...] r. 2. zasądza od Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w B. na rzecz Gminy Miasto G. kwotę [...]([...]) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania

Uzasadnienie

Rada Miejska G. dnia [...] marca 2017r. podjęła uchwałę Nr [...]

w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Regionalnego Szpitala Specjalistycznego im. dr W. B. w G. za 2016 rok. Wojewoda Kujawsko-Pomorski przekazał Uchwałę do Regionalnej Izby Obrachunkowej.

Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej (dalej: Kolegium RIO) uchwałą nr [...] z dnia [...] maja 2017r. stwierdziło nieważność ww. uchwały Rady Miejskiej G. nr [...]. Uzasadniając właściwość w przedmiotowej sprawie Kolegium Izby podało, że uchwała podlega badaniu nadzorczemu przez Izbę, ponieważ zgodnie z art. 86 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2016r. poz. 446 z późn. zm.), dalej jako: u.s.g., regionalne izby obrachunkowe sprawują nadzór nad działalnością gminną w zakresie spraw finansowych. Powołując się na orzecznictwo sądów administracyjnych Kolegium podniosło, że regulacja art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 7 października 1992r. o regionalnych izbach obrachunkowych (Dz.U. z 2016r. poz. 561), dalej jako: u.r.i.o., nie może być utożsamiana z uściśleniem kompetencji nadzorczych regionalnych izb obrachunkowych, w szczególności przez ich ograniczenie tylko do tych enumeratywnie wymienionych uchwał i zarządzeń organów jednostek samorządu terytorialnego. Zakres kompetencji nadzorczych regionalnych izb obrachunkowych określony został również w innych przepisach, w tym w art. 171 ust. 2 Konstytucji RP (Dz.U. z 1997r. Nr 78, poz. 48 późn. zm.). W konsekwencji w ocenie Kolegium, katalog spraw należących do kompetencji regionalnych izb obrachunkowych, który określa art. 11 ust. 1 u.r.i.o., nie jest katalogiem zamkniętym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00