Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 5 lipca 2017 r., sygn. I SA/Po 450/17

Podatek od nieruchomości; Podatkowe postępowanie

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Waldemar Inerowicz Sędziowie Sędzia WSA Małgorzata Bejgerowska Sędzia WSA Aleksandra Kiersnowska -Tylewicz (spr.) Protokolant sekretarz sądowy Agata Pasternak po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 05 lipca 2017 r. sprawy ze skargi [...] na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w [...] z dnia [...] nr [...] w przedmiocie nadpłaty w podatku od nieruchomości za 2009 r. I. uchyla zaskarżoną decyzję i poprzedzającą ją decyzję [...] z dnia [...], nr [...]; II. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w [...] na rzecz skarżącej spółki kwotę 550,00 zł (słownie: pięćset pięćdziesiąt złotych 00/100 ) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Burmistrz Ł. decyzją z dnia 26 marca 2013 r., nr [...] określił X. sp. z o.o. (dalej zwanej również skarżącą) nadpłatę w podatku od nieruchomości za 2009 r., w kwocie [...]zł w związku z podwójnym opodatkowaniem oraz odmówił określenia nadpłaty w podatku od nieruchomości za wskazany ostatnio okres w kwocie [...]zł.

Skarżąca pismem z dnia 19 grudnia 2012 r., wniosła o stwierdzenie nadpłaty w podatku od nieruchomości za 2009 r., dołączając do wniosku skorygowaną deklaracje na podatek od nieruchomości. Względem skarżącej została wydana decyzja określająca wysokość zobowiązania podatkowego w podatku od nieruchomości za 2009 r., uwzględniająca w części argumentację skarżącej dotyczącą podwójnego opodatkowania budynku. Wydając decyzję określającą wysokość zobowiązania podatkowego nie uwzględniono jednak argumentacji skarżącej w zakresie wykładni pojęcia "budowla", w świetle której opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości podlegałyby wyłącznie fundamenty, na których zostały posadowione urządzenia stacji redukcyjno-pomiarowej gazu oraz obudowa urządzeń i kontener pod warunkiem ich trwałego związania z gruntem. Nie podzielono również argumentacji skarżącej w zakresie w jakim wskazywano, że wartość urządzeń zlokalizowanych w stacjach redukcyjno-pomiarowych nie powinna być uwzględniona w podstawie obliczania podatku od nieruchomości. W ocenie organu I instancji brak jest podstaw do całkowitego oddzielenia urządzeń w stacji redukcyjno-pomiarowej gazu od fundamentu, w rozumieniu art. 1a ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 nr 95 poz. 613 ze zm. - dalej w skrócie: "u.p.o.l."). Opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości podlegają zarówno fundamenty, jak i pozostałe składające się na budowlę elementy tej stacji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00