Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 13 lipca 2017 r., sygn. IV SA/Gl 107/17

Oświata

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Bożena Miliczek-Ciszewska, Sędziowie Sędzia NSA Szczepan Prax, Sędzia WSA Małgorzata Walentek (spr.), Protokolant Katarzyna Lisiecka-Mitula, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 13 lipca 2017 r. sprawy ze skargi U. K. na czynność Prezydenta Miasta K. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie odmowy zorganizowania bezpłatnego transportu i opieki nad dzieckiem w trakcie przewozu z miejsca zamieszkania do szkoły oddala skargę.

Uzasadnienie

W dniu 25 sierpnia 2016 r. U.K. złożyła w Urzędzie Miasta K. wniosek o zapewnienie dowozu dziecka W.G. do A w K. (dalej A) w roku szkolnym 2016/2017 wraz z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego z dnia [...] r. nr [...] (zwanego także "orzeczeniem") wydanym przez Zespół A w K.

W piśmie Naczelnika Wydziału Edukacji Urzędu Miasta Katowice z dnia 12 października 2016 r. poinformowano U.K. o braku podstaw prawnych do organizacji dowozu dziecka do A. Wyjaśniono, że Prezydent Miasta K. na wniosek rodzica zapewnia dziecku odpowiednią formę kształcenia, zalecaną w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Wniosek o zapewnienie i realizację kształcenia specjalnego dla W.G. nie został jednak złożony, natomiast z wyboru wnioskodawcy dziecko to uczęszcza do A. Następnie wskazano, że Prezydent Miasta K. zapewnia dowóz/zwrot kosztów dowozu do najbliższej szkoły podstawowej zapewniającej kształcenie specjalne, która dysponuje wolnymi miejscami. Najbliższą szkołą podstawową, w której możliwa jest realizacja zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego W.G. i która dysponuje wolnymi miejscami jest Szkoła Podstawowa nr [...] w Zespole Szkół Specjalnych Nr [...] im. [...] w K. (dalej "SP nr [...]" i "ZSS nr [...]"). Natomiast odległość miejsca zamieszkania małoletniej W.G. od ZSS Nr [...] wynosi 6,2 km, zaś odległość od A wynosi 8,8km.

W dniu 3 listopada 2016 r. U.K. (dalej także "skarżąca") reprezentowana przez pełnomocnika, wezwała Prezydenta Miasta K. do usunięcia naruszenia prawa poprzez stwierdzenie bezskuteczności czynności podjętej w dniu 12 października 2016 r. polegającej na odmowie zorganizowania bezpłatnego transportu małoletniej W.G. do A w K. oraz potwierdzenie przez organ realizacji ustawowego obowiązku bezpłatnego transportu i opieki w czasie przewozu małoletniej do ww. szkoły.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00