Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 1 czerwca 2017 r., sygn. III SA/Gl 136/17

Podatek akcyzowy

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Anna Apollo, Sędziowie Sędzia WSA Agata Ćwik- Bury (spr.), Sędzia WSA Magdalena Jankiewicz, Protokolant Damian Szczurowski, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 1 czerwca 2017 r. sprawy ze skargi A.U. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w K. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego oddala skargę.

Uzasadnienie

1. Przedmiotem skargi A. U. prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą "A" (dalej: Strona, Skarżący) jest decyzja Dyrektora Izby Celnej w K. (dalej organ odwoławczy, organ II instancji) nr [...] z dnia [...] r. utrzymująca w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w B. (dalej: organ I instancji) nr [...] z dnia [...] . określającą wysokość zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym za miesiąc listopad 2013r. w kwocie 37 280,00 zł.

2. Postępowanie przed organami podatkowymi

2.1. Powołaną decyzją organ I instancji określił wysokość zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym za miesiąc listopad 2013r.

W uzasadnieniu wskazał, iż 8 stycznia 2016 r. wszczął wobec Strony kontrolę podatkową celem sprawdzenie, czy podatnik wykonywał obowiązki wynikające z przepisów prawa w zakresie podatku akcyzowego i opłaty paliwowej od wyrobów energetycznych za okres 1 czerwca 2013 - 30 czerwca 2014r. W oparciu o przedstawione dokumenty i złożone wyjaśnienia ustalono, że w okresie objętym kontrolą przedmiotem działalności Kontrolowanego była sprzedaż materiałów budowlanych, opałowych oraz transport międzynarodowy, krajowy i usługi wykonywane koparko - ładowarką. W ramach prowadzonej działalności podmiot dokonywał zakupów oleju napędowego, który zużywał wyłącznie na potrzeby własne do samochodów dostawczych i ciężarowych, którymi świadczył usługi transportowe na terenie kraju i Europy. Zakup oleju napędowego ON odbywał się na stacjach paliw jak i u dostawców przywożących paliwo do firmy. Z wyjaśnień Kontrolowanego wynikało, iż przywożone przez dostawcę paliwo było wlewane bezpośrednio do samochodów, które znajdowały się w firmie w momencie zakupu oraz do zbiornika, który służył do zatankowania kolejnych samochodów. W oparciu o udostępnioną w trakcie kontroli dokumentację księgową firmy (faktury zakupu VAT) ustalono dostawców paliwa firmy Skarżącego tj.: ""B" " Sp. z o.o. ul. [...] lok. [...] , [...] , NIP: [...] ; ""C" " Sp. z o.o. ul[...] , [...], NIP: [...]; ""D" " Sp. z o.o. ul. [...] , [...] , NIP [...] ; ""E" " Sp. z o.o. ul. [...], [...], NIP [...] ""F" Sp. z o.o. ul. [...] Cieszyn NIP [...]; ""G" " Sp. z o.o., ul. [..] NIP [...] ; ""H" " J. K. , ul. [...] NIP [...] . W zdecydowanej większości przypadków płatność za zakup oleju napędowego dokonywana była gotówką. Pomimo wezwania Kontrolowany oprócz jednego świadectwa jakości paliwa nr [...] nie przedłożył atestów bądź świadectw jakości kupowanego paliwa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00