Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 5 kwietnia 2017 r., sygn. I SA/Ol 187/17

Celne prawo; Celne postępowanie

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Wiesława Pierechod (sprawozdawca) Sędziowie sędzia WSA Wojciech Czajkowski sędzia WSA Przemysław Krzykowski Protokolant stażysta Agnieszka Kunkel po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 5 kwietnia 2017 r. sprawy ze skargi A. S. na decyzję Dyrektora Izby Celnej (obecnie Dyrektora Izby Administracji Skarbowej) z dnia "[...]", nr "[...]" w przedmiocie stwierdzenia powstania długu celnego i określenia kwoty cła oddala skargę.

Uzasadnienie

Naczelnik Urzędu Celnego decyzją z dnia "[...]" stwierdził w stosunku do A. S. (dalej jako strona, odwołujący, skarżący) powstanie długu celnego w dniach od 7 stycznia 2015r. do 31 grudnia 2015r. i określił kwotę cła (łącznie w wysokości 0 zł), w związku z wprowadzaniem na obszar celny Unii Europejskiej oleju napędowego w łącznej ilości 9320 litrów w pojeździe marki "[...]" o numerze rejestracyjnym "[...]", wyprodukowanym w 1996r.

Z powyższej decyzji wynika, że w okresie od 7 stycznia 2015r. do 31 grudnia 2015r. - łącznie 106 razy strona, przekraczając przejście graniczne w "[...]" samochodem osobowym zgłosiła do odprawy celnej olej napędowy w ilości 9.320 litrów.

W uzasadnieniu decyzji organ wskazał, że w wyniku analizy częstotliwości przekraczania granicy Unii Europejskiej w systemie informatycznym odpraw celnych SOC-O, stwierdzono, że strona w całym 2015r. przekraczała granicę w regularnych, kilkudniowych odstępach i korzystając ze zwolnień z należności celnych przywozowych, wwiozła na teren Unii Europejskiej olej napędowy w łącznej ilości 9.320 litrów. W związku z powyższym organ stwierdził, że przywóz paliwa miał charakter handlowy oraz jego wykorzystanie naruszyło przepisy celne. Ilość przewożonego paliwa wskazywała bowiem na brak możliwości jego wykorzystania przez stronę.

W odwołaniu od decyzji strona podniosła, że zgłoszenia ustne przyjmowane przez funkcjonariuszy celnych nie zawsze są prawidłowe. Nikt nie ma wglądu do tego co piszą. Wpisanie w dniu "[...]" 100 litrów było nieprawidłowe, gdyż tyle paliwa nie mieści się w zbiorniku samochodu. Wpisanie w dniu "[...]" ilości 901 Iitrów paliwa było również nie do przyjęcia, gdyż nie da się wlać tony paliwa do zbiornika samochodu osobowego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00