Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 12 stycznia 2017 r., sygn. I SA/Po 458/16

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Dominik Mączyński Sędziowie Sędzia NSA Włodzimierz Zygmont (spr.) Sędzia WSA Katarzyna Nikodem Protokolant: sekretarz sądowy Krzysztof Dzierzgowski po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 12 stycznia 2017 r. sprawy ze skargi [...] na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w [...] z dnia [...] [...] w przedmiocie podatku od nieruchomości za 2012 r. I. uchyla zaskarżoną decyzję i poprzedzającą ją decyzję Burmistrza [... ]z dnia [...], nr [...]; II. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w [...] na rzecz strony skarżącej kwotę [...] tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Sygn. akt I SA/Po [...]

U Z A S A D N I E N I E

Burmistrz Miasta i Gminy M. G. decyzją z [...].03.2013r. nr [...], działając na podstawie art. 207 i art. 210 w związku z art. 21 § 1 pkt 1 § 3, art. 47 § 3 ustawy [...].08.1997 roku Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm., dalej: "O.p."), art. 1a, art.2, art. 3 ust. 1 pkt. 1, art. 4, art. 5 i art. 6 ust. 9 pkt 1 ustawy z [...].01.1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz. U z 2010 r. Nr [...], poz. 613 ze zm., dalej: "u.p.o.l."), po uprzednim wszczęciu postępowania podatkowego, określił W. S. G. Sp. z o.o. w P. (dalej: "Spółka") wysokość zobowiązania w podatku od nieruchomości za 2012 rok w łącznej kwocie [...]zł.

Z uzasadnienia decyzji wynika, że Spółka (w dacie decyzji: [...] Sp. z o.o. z siedzibą w W.), zwróciła się do Burmistrza M. G. z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty w podatku od nieruchomości za lata 2007- 2012 - w tym za 2012 r. - w kwocie [...]zł. Spółka złożyła jednocześnie korektę deklaracji na podatek od nieruchomości za 2012r., w której umniejszyła podstawy opodatkowania poprzez podanie niższej wartości pierwotnie zadeklarowanych budowli. W uzasadnieniu wniosku o nadpłatę podniosła, że część obiektów bezzasadnie zgłosiła do opodatkowania w pierwotnej deklaracji, gdyż kontenerowe stacje redukcyjno- pomiarowe, punkty pomiarowe, punkty redukcyjno-pomiarowe oraz urządzenia techniczne i pomiarowe nie stanowią obiektu budowlanego lub obiekt budowlany stanowić będzie tylko ich część. Burmistrz stwierdził , że objęte wnioskiem przedmioty opodatkowania zapewniają właściwe użytkowanie całej budowli zgodnie z jej przeznaczeniem i stanowią całość techniczno-użytkową sieci gazowej. Przepis art.3 pkt 9 Prawa budowlanego nie wprowadza warunku trwałego związania z gruntem lub wytworzenia urządzenia techniczne w wyniku prac budowlanych. Ponadto rozporządzenie wykonawcze do prawa budowlanego z 30.07.2001 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać sieci gazowe, które w §2 pkt 1 stanowi, że sieć gazowa to gazociągi wraz ze stacjami gazowymi, układami pomiarowymi, tłoczniami gazu, magazynami gazu-połączone i współpracujące ze sobą i służące do przesyłania i dystrybucji paliw gazowych, należące do przedsiębiorstwa gazowniczego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00