Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 20 grudnia 2016 r., sygn. VI SA/Wa 1179/16

Inne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Urszula Wilk (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Grzegorz Nowecki Sędzia WSA Grażyna Śliwińska Protokolant ref. Piotr Niewiński po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 20 grudnia 2016 r. sprawy ze skargi O. spółka jawna z siedzibą w R. na decyzję Głównego Inspektora Farmaceutycznego z dnia [...] kwietnia 2016 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej oddala skargę

Uzasadnienie

Decyzją z [...] kwietnia 2016 r. nr [...] Główny Inspektor Farmaceutyczny (dalej "Główny Inspektor"), po rozpatrzeniu odwołania "O." Sp. j. z siedzibą w [...] (dalej "skarżąca"), uchylił zaskarżoną decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego w [...] (dalej "Wojewódzki Inspektor") z dnia [...] kwietnia 2015 r., znak: [...] w części dotyczącej nałożenia na skarżącą kary pieniężnej w wysokości 3 000 zł (trzy tysiące złotych) i w tym zakresie nałożył na spółkę karę pieniężna w wysokości 1 500 zł (tysiąc pięćset złotych) za prowadzenie reklamy apteki "Centrum Zdrowia" położonej w [...] ul. [...] i jej działalności, za pomocą ulotki z hasłami reklamowymi: "WIELKIE OTWARCIE 2 GRUDNIA", "MEGAPROMOCJA", "20% RABATU"; w pozostałej części utrzymał zaskarżoną decyzję w mocy. Wydając powyższe rozstrzygnięcie organ działał na podstawie art. 112 ust. 1 pkt 1 i ust. 3, art. 115 pkt 4 oraz art. 94a ust. 1, art. 129b ust. 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2008 r. Nr 45, poz. 271 ze zm., dalej też "p.f."), art. 138 § 1 pkt 2 w związku z art. 104 i 105 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 23 ze zm., dalej "k.p.a.").

Do wydania decyzji Głównego Inspektora doszło w następującym stanie faktycznym i prawnym:

Wojewódzki Inspektor w grudniu 2014 r. powiadomił skarżącą o postępowania w przedmiocie nakazania zaprzestania prowadzenia reklamy apteki "Centrum Zdrowia" w [...] ul. [...] i jej działalności, za pomocą mobilnej przyczepy reklamowej, na której zamieszczono komunikat: "apteka24 CENTRUM ZDROWIA JUŻ OTWARTE! APTEKA 24h [...], ul. [...]" i ulotki z hasłami reklamowymi: "WIELKIE OTWARCIE 2 GRUDNIA", "MEGAPROMOCJA", "20% RABATU" oraz w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00