Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 6 października 2016 r., sygn. I SA/Rz 582/16

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący S. WSA Tomasz Smoleń Sędziowie WSA Grzegorz Panek WSA Jarosław Szaro / spr./ Protokolant ref. staż. Joanna Kulasa po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 6 października 2016 r. sprawy ze skargi W. R. na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia [...] maja 2016 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego marki MERCEDES ML 420 CDI oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia [...] maja 2016r. nr [...], Dyrektor Izby Celnej, po rozpoznaniu odwołania W. R. (dalej Podatnik lub Skarżący), utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego z dnia [...] lutego 2016r. nr [...] w przedmiocie określenia zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu marki MERCEDES ML 420 CDI w wysokości 10.973zł.

Jak wynika z akt sprawy, Naczelnik Urzędu Celnego postanowieniem z dnia [...].01.2016r. wszczął z urzędu postępowanie podatkowe w sprawie określenia zobowiązania w podatku akcyzowym z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu marki MERCEDES ML 420 CDI o nr nadwozia: [...], pojemności silnika 3997 cm3, roku produkcji 2007.

Po przeprowadzeniu analizy zebranego materiału dowodowego organ I instancji stwierdził, że sprowadzony przez Podatnika pojazd należało zaklasyfikować do pozycji 8703 CN. Świadczy o tym posiadanie przez przedmiotowy pojazd szeregu cech konstrukcyjnych oraz wyposażenia charakterystycznego dla samochodów osobowych (m.in. dodatkowego grzejnika z tyłu pojazdu, tylnych poduszek powietrznych bocznych, pełnego przeszklenia, podłogi wyścielonej wykładziną koloru i rodzaju zgodnego z częścią pasażerską, podsufitki jako całości, sterowanych szyb w tylnych drzwiach, głośników w tylnych drzwiach, uchwytów dla pasażera w części tylnej pojazdu, oświetlenia nad tylnymi drzwiami, luksusowego wykończenia drzwi tylnych - wykończenie skórzane i chromowe klamki). Za taką oceną przemawiał również sposób wykonania przedziału towarowego, który powstał poprzez wyłożenie podłogi bagażnika oraz części kabiny pasażerskiej osłoną ze sklejki drewnianej, bez żadnych stałych mocowań do konstrukcji pojazdu. Płyta oddzielająca pierwszy rząd siedzeń od części towarowej była pionizowana poprzez umieszczenie w głębi przedziału towarowego drewnianej skrzynki odporowej i zamocowanie do przegrody drewnianych kołków blokujących przesów przegrody w głąb kabiny. Zabudowa części ładunkowej nie posiada żadnego stałego punktu łączącego z fabryczną konstrukcją a tym samym jest wyposażeniem uniwersalnym, które można w łatwy sposób zdemontować. Zdaniem organu istniejąca część ładunkowa nie posiada żadnych cech technicznych producenta samochodów marki Mercedes, gdyż została wykonana z jakościowo słabych materiałów, nie stosowanych w pozostałej części auta.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00