Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 27 października 2016 r., sygn. I SA/Ol 348/16

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Wiesława Pierechod Sędziowie sędzia WSA Ryszard Maliszewski sędzia WSA Jolanta Strumiłło ( sprawozdawca ) Protokolant starszy sekretarz sądowy Katarzyna Niewiadomska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 27 października 2016r. sprawy ze skarg S. M. na decyzje Dyrektora Izby Celnej z dnia "[...]", nr: "[...]", "[...]", "[...]", "[...]", "[...]", "[...]", "[...]", "[...]" w przedmiocie stwierdzenia powstania długu celnego, określenia kwoty cła, podatku akcyzowego, podatku od towarów i usług oraz opłaty paliwowej oddala skargi.

Uzasadnienie

Przedmiotem skarg S.M. (dalej również jako strona, skarżący) do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie jest 8 decyzji Dyrektora Izby Celnej z dnia "[...]" . w przedmiocie stwierdzenia powstania długu celnego i określenia kwoty długu celnego, podatku akcyzowego, podatku od towarów i usług oraz opłaty paliwowej za miesiące od maja do grudnia 2014 r.

Zaskarżone decyzje zostały wydane w następującym stanie faktycznym:

Naczelnik Urzędu Celnego wydał szereg decyzji, w których określił skarżącemu wysokość należności celno-podatkowych w związku z wprowadzaniem przez podróżnego paliwa na obszar celny Unii Europejskiej:

Z powyższych decyzji wynika, że skarżący w okresie od 06.05.2014r. do 30.12.2014r. wjeżdżając na obszar celny Unii Europejskiej przez przejście graniczne dokonywał zgłoszeń do odprawy celnej paliwa w postaci benzyny przewożonej w pojazdach marki: Audi 100 o numerze rejestracyjnym "[...]" oraz Volkswagen Passat o nr rej. "[...]". Łącznie w całym 2014r. strona przekraczała granicę 117 razy. W tym czasie korzystając ze zwolnień z należności celnych przywozowych, wwiozła na teren Unii Europejskiej paliwo w łącznej ilości 10180 litrów, w tym 9820 litrów benzyny i 360 litrów oleju napędowego. Weryfikując dane z systemu informatycznego odpraw celnych, organ stwierdził, że skarżący dokonywał przywozów paliwa z dużą częstotliwością, przekraczającą zwykłe potrzeby kierowcy. Z ustaleń tych wynikało, że strona dokonała przywozów w 2014r. z następującą częstotliwością: od 6 do 30 maja - 8 przywozów, od 2 do 30 czerwca - 10 przywozów, od 3 do 30 lipca - 10 przywozów, od 2 do 30 sierpnia - 10 przywozów, od 3 do 30 września - 9 przywozów, od 3 do 31 października - 11 przywozów, od 5 do 30 listopada - 10 przywozów, od 3 do 30 grudnia - 11 przywozów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00