Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 29 września 2016 r., sygn. I SA/Wr 695/16

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Katarzyna Radom (sprawozdawca), Sędziowie: Sędzia WSA Zbigniew Łoboda, Sędzia WSA Jadwiga Danuta Mróz, Protokolant: Starszy sekretarz sądowy Anna Terlecka, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 29 września 2016 r. sprawy ze skargi: M. N. na decyzję Dyrektora Izby Celnej we W. z dnia [...] sierpnia 2011 r. nr [...] w przedmiocie określenia zobowiązania w podatku akcyzowym za miesiące: marzec, sierpień, od września do grudnia 2009 r. oraz umarzająca postępowanie w sprawie określenia zobowiązania w podatku akcyzowym za miesiące: kwiecień, maj, czerwiec i lipiec 2009 r.: I. uchyla zaskarżoną decyzję i poprzedzającą ją decyzję Naczelnika Urzędu Celnego we W. z [...] maja 2011 r. nr [...]; II. zasądza od Dyrektora Izby Celnej we W. na rzecz strony skarżącej M. N. kwotę 5.617 zł (pięć tysięcy sześćset siedemnaście złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją Dyrektor Izby Celnej we W. utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego we W. z [...] maja 2011 r., nr [...], określającą M. N. prowadzącemu działalność gospodarczą pod firmą ZPiKD "A" zobowiązanie w podatku akcyzowym za marzec, sierpień, wrzesień, październik, listopad, grudzień 2009 r. oraz umarzającą postępowanie podatkowe w sprawie określenia zobowiązania za kwiecień, maj, czerwiec i lipiec 2009 r.

Jak wynikało z akt sprawy skarżący w okresie objętym kontrolą prowadził działalność w zakresie projektowania, montażu oraz serwisu kotłowni olejowych i gazowych. W celu kompleksowej obsługi swoich klientów skarżący rozszerzył działalność o dostawy oleju opałowego dla podmiotów, dla których był wykonawcą i serwisantem projektowanych kotłowni (głownie były to wspólnoty mieszkaniowe stanowiące 75% odbiorców). W toku kontroli podatkowej przeprowadzonej u skarżącego zweryfikowano wszystkie wystawione przez niego faktury VAT, do których każdorazowo były załączane oświadczenia o przeznaczeniu paliwa na cele opałowe. Wszystkie oświadczenia zawierały podstawę prawną oraz rzetelne informacje co do rodzaju i typu urządzeń grzewczych. Ponadto w toku ww. kontroli ustalono, że skarżący w okresie od marca do grudnia 2009 r. nie składał Naczelnikowi Urzędu Celnego we W. miesięcznych zestawień oświadczeń nabywców oleju opałowego na cele opałowe, czym naruszył normę wynikającą z art. 89 ust. 14 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 3, poz. 11 ze zm. - dalej: u.p.a.). Miesięczne zestawienia oświadczeń złożono dopiero w trakcie czynności kontrolnych, t.j. 7 października 2010 r., a zatem z uchybieniem terminu, o którym mowa w art. 89 ust. 14 u.p.a. Organ podatkowy stwierdził, że skarżący nie dochował jednego z warunków uprawniający do zastosowania obniżonej stawki podatku akcyzowego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00