Orzeczenie
Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 4 sierpnia 2016 r., sygn. I SA/Wr 486/16
Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Dagmara Dominik-Ogińska, Sędziowie sędzia WSA Maria Tkacz-Rutkowska, sędzia WSA Daria Gawlak-Nowakowska (sprawozdawca), Protokolant referent Edyta Forysiak, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 4 sierpnia 2016 r. sprawy ze skargi K. C. na decyzję Dyrektora Izby Celnej we W. z dnia [...] r., nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego oddala skargę w całości.
Uzasadnienie
Zaskarżoną decyzją z dnia [...] r., nr [...] Dyrektor Izby Celnej we W. utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego we W. z dnia [...] r., nr [...] określającą K. C. (dalej: strona, skarżący, podatnik) zobowiązanie podatkowe w podatku akcyzowym z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia samochodu osobowego marki [...], nr [...] w wysokości 283 zł.
Powyższe rozstrzygnięcia zapadły w następującym stanie faktycznym i prawnym sprawy:
W postępowaniu podatkowym organ I instancji ustalił, że K. C. działając pod firmą "A" nabył w dniu 2 września 2011 r. na terenie Francji samochód marki [...], nr [...] , rok produkcji 2008, pojemność silnika 1399 cm³ za kwotę 2.114 euro. Następnie w dniu 10 września 2011 r. samochód przemieścił na terytorium Polski i w dniu 29 września 2011 r. sprzedał go przed pierwszą rejestracją firmie "B" P. B. z siedzibą w D. Aktualnym właścicielem samochodu jest J. G. .
We francuskim dowodzie rejestracyjnym przedmiotowy pojazd został określony jako "samochód ciężarowy do przewozu towarów (N1), ilość miejsc siedzących włącznie z siedzeniem kierowcy". Ponadto z pisma z dnia 10 września 2014 r. krajowego przedstawiciela producenta samochodów "C" Sp. Z o.o. z siedzibą w W. wynika, że [...], nr [...] został wyprodukowany jako samochód ciężarowy w wersji nadwozia VAN, między innymi z zamontowanymi na stałe bocznymi oknami, przegrodą przestrzeni bagażowej pół pozycji, bez pasów tylnych siedzeń.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right