Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 9 sierpnia 2016 r., sygn. I SA/Wr 654/16

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Katarzyna Radom (sprawozdawca), Sędziowie: Sędzia WSA Anetta Chołuj, Sędzia WSA Zbigniew Łoboda, Protokolant: Starszy asystent sędziego Marta Pająkiewicz-Kremis, po rozpoznaniu na rozprawie w Wydziale I w dniu 9 sierpnia 2016 r. sprawy ze skargi: K. C. na decyzję Dyrektora Izby Celnej we W. z dnia [...] września 2013 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego: I. uchyla zaskarżoną decyzję; II. zasądza od Dyrektora Izby Celnej we W. na rzecz skarżącego K. C. kwotę 177 zł (sto siedemdziesiąt siedem złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi jest decyzja Dyrektora Izby Celnej we W. z [...] 2013 r. utrzymująca w mocy orzeczenie Naczelnika Urzędu Celnego we W. z [...] 2013 r. określające K. C. zobowiązanie w podatku akcyzowym z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia samochodu osobowego [...] (nr nadwozia [...], pojemność silnika 1.461 cm3) w wysokości 408 zł.

Jak wynikało z akt sprawy Naczelnik Urzędu Celnego we W. ustalił, iż skarżący prowadząc działalność gospodarczą pod firmą "A" dokonał wewnątrzwspólnotowego nabycia samochodu osobowego, od którego nie zapłacił podatku akcyzowego. Ustalenia te znalazły odzwierciedlenie w powołanej na wstępie decyzji określającej skarżącemu wysokość zobowiązania z tego tytułu według stawki 3,1%.

Dyrektor Izby Celnej rozpoznając odwołanie od ww. decyzji utrzymał ją w mocy. W uzasadnieniu wskazał, że cechy konstrukcyjne nabytego przez stronę pojazdu i jego wyposażenie wskazują, że jest on przede wszystkim przeznaczony do przewozu osób. Sporządzona podczas oględzin dokumentacja (protokół i fotografie) wskazują, że ww. samochód przejawia cechy projektowe uzasadniające zaliczenie go do samochodów zasadniczo przeznaczonych do przewozu osób (poz. CN 8703). Jest to samochód o jednolitym nadwoziu typu hatchback, trzydrzwiowy dwumiejscowy, posiada jedną przestrzeń dla kierowcy, pasażerów i towarów, posiada okna wzdłuż dwubocznych paneli i w klapie bagażnika. W pojeździe zamontowane są 2 fotele z zagłówkami i wyposażeniem zabezpieczającym, uchylne. Szyby przednie otwierane elektrycznie, szyby tylne przyciemniane. Za przednim rzędem siedzeń pojazd posiada przegrodę do miejsca gdzie zaczynają się okna, która zamocowana jest na podwyższonej podłodze w miejscu gdzie w tego typu pojazdach montowana jest tylna kanapa. Od strony foteli przegroda zabezpieczona jest metalowym prętem zamocowanym na śruby. Za przegrodą w przestrzeni bagażowej znajduje się profilowany pojemnik z tworzywa sztucznego od góry przykryty dzieloną na dwie części uchylną pokrywą maskującą z możliwością całkowitego demontażu. W tylnej części za przegrodą widoczne punktu mocowania pasów bezpieczeństwa oraz zaślepione punkty mocowań uchylnych uchwytów górnych dla pasażerów. Tapicerka jednolita na całej długości samochodu. Z zeznań świadka M. O. (okazał samochód do oględzin) wynika, że od chwili nabycia nie dokonano w samochodzie żadnych zmian.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00