Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 13 lipca 2016 r., sygn. I SA/Gd 537/16

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Krzysztof Przasnyski, Sędziowie Sędzia NSA Małgorzata Gorzeń (spr.), Sędzia NSA Elżbieta Rischka, Protokolant Starszy Sekretarz Sądowy Monika Szymańska, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 13 lipca 2016 r. sprawy ze skargi "A" w W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w S. z dnia 28 stycznia 2016 r. nr [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia nadpłaty z tytułu podatku od nieruchomości za 2009 rok oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia 28 stycznia 2016 r. Samorządowe Kolegium Odwoławcze po rozpatrzeniu odwołania "A" S.A. z siedzibą w W. od decyzji Prezydenta Miasta z dnia 2 listopada 2015 r. w sprawie odmowy stwierdzenia i zwrotu nadpłaty z tytułu podatku od nieruchomości za 2009 r. w kwocie 5.576,00 zł utrzymało w mocy decyzję organu I instancji.

Decyzja organu II instancji zapadła na tle następującego stanu faktycznego:

Wnioskiem z dnia 30 grudnia 2014 r. "A" S.A. wystąpiła o stwierdzenie nadpłaty w podatku od nieruchomości za lata 2009- 2014 w łącznej wysokości 150.358,00 zł, w tym zakresie dotyczącym 2009r. w kwocie 5.576,00 zł.

Według spółki, przyczyną nadpłaty za 2009r. było niesłuszne opodatkowanie obiektu o nazwie "Noclegownia" zlokalizowanego na terenie miasta [...], przy ul. [...], nr inwentarzowy: [...], o powierzchni użytkowej 516,33 m2 (dalej nazwanego jako Obiekt 3), opodatkowanego stawką dla budynków związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, podczas gdy obiekt ten powinien być opodatkowany stawką dla budynków pozostałych.

W uzasadnienia wniosku podniesiono, że Obiekt 3 nie jest i nie może być wykorzystywany do prowadzenia działalności gospodarczej. W tym zakresie spółka powołała się na brzmienie art. 5 ust.1 i art. 1a ust.1 pkt 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst. jedn. Dz. U. z 2014 r. poz. 849 ze zm., dalej jako "u.p.o.l."). Zdaniem spółki, stan techniczny tego obiektu dokumentują protokoły stanu technicznego oraz dokumentacja fotograficzna. Wskazano, że zgodnie z treścią protokołów dotyczących stanu technicznego z lat 2009- 2013, obiekt ten nie nadawał się do eksploatacji. Ocena taka wynikała z wielu czynników: brak instalacji elektrycznej, naruszenie trwałości konstrukcji obiektu, brak możliwości bezpiecznego eksploatowania budynku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00