Orzeczenie
Wyrok WSA w Łodzi z dnia 5 maja 2016 r., sygn. II SA/Łd 118/16
Dnia 5 maja 2016 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi - Wydział II w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Arkadiusz Blewązka Sędziowie Sędzia NSA Anna Stępień (spr.) Sędzia WSA Barbara Rymaszewska Protokolant Specjalista Aleksandra Błaszczyk po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 5 maja 2016 roku sprawy ze skargi L. F. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w S. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za nieprzekazanie odpadów oddala skargę. LS
Uzasadnienie
Zaskarżoną decyzją z dnia [...]. nr [...]Samorządowe Kolegium Odwoławcze w S., po rozpatrzeniu odwołania L.F., prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą A utrzymało w mocy decyzję Burmistrza Gminy i Miasta S. z dnia [...], znak: [...].
Jak wynika z akt sprawy kolejno wydawanymi decyzjami z dnia: [...],[...] i [...]. Burmistrz Gminy i Miasta S. nakładał na L.F., prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą o nazwie A, kary pieniężne za nieprzekazanie do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy S. zmieszanych odpadów komunalnych w I i II kwartale 2013 r. Powyższe decyzje były uchylane przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze w S. odpowiednio decyzjami z dnia: [...],[...] oraz z dnia [...]., z uwagi na niewyjaśnienie przez organ I instancji istotnych okoliczności faktycznych związanych z możliwością przyjęcia odpadów komunalnych przez regionalną instalację do przetwarzania odpadów komunalnych, jak również nieuzasadnienie wysokości nałożonej na przedsiębiorcę kary pieniężnej.
Decyzją z dnia [...] Burmistrz Gminy i Miasta S. nałożył na L.F., prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą A, karę pieniężną w wysokości 500 zł za nieprzekazanie do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy S. zmieszanych odpadów komunalnych w I i II kwartale 2013 r., argumentując, że przedsiębiorca naruszył wymagania określone w art. 9e ust. 1 pkt 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, bowiem nie przekazał w I i II kwartale 2013 r. Wynika to ze złożonych sprawozdań dotyczących odpadów komunalnych zebranych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy S. do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych. Przy ustalaniu wysokości kary zostały wzięte pod uwagę okoliczności wymienione w art. 9zc ustawy,a w szczególności fakt, że nie przekazano stosunkowo niewielkiej ilości opadów, jak również fakt, że nieprzekazane odpady zostały poddane recyklingowi, a przedsiębiorca działał w błędnym przeświadczeniu, iż postępuje w zgodzie z prawem, co pozwoliło na ustalenie kary na minimalnym poziomie.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right