Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 20 kwietnia 2016 r., sygn. VI SA/Wa 2870/15
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Aneta Lemiesz (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Jakub Linkowski Sędzia WSA Danuta Szydłowska Protokolant ref. Piotr Niewiński po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 20 kwietnia 2016 r. sprawy ze skargi P. Sp. z o.o. z siedzibą w W. na decyzję Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia [...] września 2015 r. nr [...] w przedmiocie zezwolenia na lokalizację sieci gazowej w pasie drogowym 1. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję z dnia [...] lipca 2015 r.; 2. zasądza od Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad na rzecz skarżącej P. Sp. z o.o. z siedzibą w W. kwotę 457 (czterysta pięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Uzasadnienie
Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad w decyzji z dnia [...] lipca 2015 r., nr [...], oraz w utrzymującej ją w mocy decyzji z dnia [...] września 2015 r., nr [...] - po rozpatrzeniu wniosku z dnia [...] lipca 2015 r. P. sp. z o.o. z siedzibą w W., Oddział w T., Zakład w K. - orzekł o odmowie wydania zezwolenia na lokalizację sieci gazowej w pasie drogowym drogi krajowej nr 7 relacji Warszawa -Kraków, w W. (Gmina Z.), zgodnie z załączoną mapą sytuacyjną w skali 1:500 i naniesioną na niej trasą projektowanej sieci gazowej.
Podstawę prawną ww. decyzji stanowił przepis art. 39 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.
W decyzji z dnia [...] lipca 2015 r. organ wskazał, że umieszczenie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej nie związanej z drogą musi być zgodne z § 140 ust. 1 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie(Dz.U. Nr 48 z 1999 r., poz. 430 ze zm.). Na podstawie tego zaś przepisu umieszczenie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej nie związanej z drogą, nie może naruszać elementów technicznych drogi oraz nie może przyczyniać się do czasowego lub trwałego zagrożenia bezpieczeństwa ruchu albo zmniejszenia wartości użytkowej drogi. Organ uznał, że taka sytuacja występowałaby w rozpatrywanym przypadku. Lokalizacja projektowanej sieci w obrębie liniowego odwodnienia układu drogowego utrudniałaby bowiem utrzymanie urządzeń związanych z potrzebami drogi.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right