Orzeczenie
Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 12 stycznia 2016 r., sygn. III SA/Po 695/15
Dnia 12 stycznia 2016 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Marek Sachajko Sędziowie WSA Beata Sokołowska WSA Szymon Widłak (spr.) Protokolant: Ref. staż. Sławomir Rajczak po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 12 stycznia 2016 roku przy udziale sprawy ze skargi R. P. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] kwietnia 2015 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za naruszenie przepisów ustawy o transporcie drogowym oddala skargę
Uzasadnienie
Główny Inspektor Transportu Drogowego decyzją z dnia [...] kwietnia 2015 r., nr [...], po rozpatrzeniu odwołania R. P. (dalej: "strona"), prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą X, od decyzji Wielkopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] marca 2015 r., nr [...], o nałożeniu kary pieniężnej, utrzymał w mocy decyzję organu I instancji.
Powyższe rozstrzygnięcie zapadło w następującym stanie faktycznym.
Dnia [...] stycznia 2015 r. w miejscowości L., parking przy szkole [...], na drodze o kategorii droga lokalna, zatrzymano do kontroli pojazd marki Y o numerze rejestracyjnym [...], którym kierował R. P. W toku kontroli ustalono, że kierujący kontrolowanym autobusem dowozi dzieci do szkoły na trasie [...], w ramach działalności gospodarczej strony, na podstawie umowy zawartej z Gminą [...]. Kontrolowany przewóz drogowy realizowano autobusem oznakowanym z przodu i z tyłu tablicami "dzieci", a nadto z tyłu pojazdu znajdował się napis "autobus szkolny". Przewóz ten odbywał się zgodnie z harmonogramem - organizacja dowozu uczniów w roku szkolnym 2014/2015, w którym wskazano trasę przejazdu, przystanki oraz określono godziny. W trakcie czynności kontrolnych kierowca nie okazał zezwolenia na wykonywanie regularnego specjalnego przewozu drogowego osób.
Wielkopolski Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego, w decyzji z dnia [...] marca 2015 r., nałożył na stronę karę pieniężną w wysokości 8.000 zł z tytułu wykonywania przewozu regularnego bez wymaganego zezwolenia, bez wymaganego zaświadczenia na wykonywanie publicznego transportu zbiorowego albo potwierdzenia zgłoszenia przewozu w publicznym transporcie zbiorowym (lp. 2.1. załącznika nr 3 ustawy o transporcie drogowym). Organu I instancji stwierdził, że w dniu kontroli realizowano przewóz zamkniętej grupy osób, po określonej trasie, wyznaczonych przystankach, w określonych godzinach, co charakteryzuje przewóz regularny specjalny. Organ nie podzielił wyjaśnień przedstawionych przez stronę w toku przeprowadzonego postępowania administracyjnego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right