Wyrok WSA w Krakowie z dnia 20 stycznia 2016 r., sygn. I SA/Kr 1910/15
|Sygn. akt I SA/Kr 1910/15 | [pic] W Y R O K W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Dnia 20 stycznia 2016 r., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, w składzie następującym:, Przewodniczący Sędzia: WSA Piotr Głowacki (spr.), Sędziowie: WSA Grażyna Firek, WSA Agnieszka Jakimowicz, Protokolant st. sekretarz: Iwona Sadowska - Białka, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 20 stycznia 2016 r., sprawy ze skargi Muzeum w N., na decyzję Zarządu Województwa M., z dnia 9 października 2012 r. Nr [...], w przedmiocie zwrotu dofinansowania otrzymanego ze środków europejskich, , , - s k a r g ę o d d a l a -, ,
Uzasadnienie
Sygn. akt I SA/Kr 1910/15.
UZASADNIENIE
Zarząd Województwa decyzją z dnia 9 sierpnia 2012 r. nr [...] zobowiązał Muzeum O. do zwrotu dotacji rozwojowej w wysokości:
- 561,60 zł wraz z odsetkami liczonymi jak dla zaległości podatkowych począwszy od dnia przekazania środków na rachunek Beneficjenta tj. od dnia 27 lipca 2009 r.,
- 259,20 zł wraz z odsetkami liczonymi jak dla zaległości podatkowych począwszy od dnia przekazania środków na rachunek Beneficjenta, tj. od dnia 17 grudnia 2009 r.,
- 784,80 zł wraz z odsetkami liczonymi jak dla zaległości podatkowych począwszy od dnia przekazania środków na rachunek Beneficjenta tj. od dnia 29 grudnia 2009 r. do dnia zwrotu.
Powyższe rozstrzygnięcie zapadło w związku z zawartą w dniu 25 maja 2009 r. między Zarządem Województwa, a Muzeum O. (Beneficjent lub Zamawiający) umową nr [...] o dofinansowanie Projektu pod nazwą "Budowa Miasteczka G. w N. - realizacja II etapu", zmienioną następnie aneksem nr 1 z dnia 29 października 2009, aneksem nr 2 z dnia 9 września 2009 r., aneksem nr 3 z dnia 24 lutego 2010 r., aneksem nr 4 lipca 2010 r. i aneksem nr 5 z dnia 11 sierpnia 2010 r. Na mocy § 12 umowy Beneficjent zobowiązał się m./in. do stosowania przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. Zarząd Województwa (Instytucja Zarządzająca Regionalnego Programu Operacyjnego, w skrócie IZ MRPO) przeprowadziła w dniach od 19 do 23 września 2011 r. oraz od 27 do 29 września 2011 r. kontrolę planową na zakończenie realizacji projektu, w której wyniku w przeprowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego postępowaniu pn. "Pełnienie funkcji inspektora zastępczego oraz inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadania inwestycyjnego: Realizacja II części II etapu Budowy Miasteczka G. w N. obejmującego budowę stanów surowych obiektów Nr 9, 10, 11, 12, 13, 14, studni i kapliczki, prace wykończeniowe obiektów Nr 2, 3, 4, 5, 5A, 6, 9, 10, 11, 12, 13, 14, studni i kapliczki oraz budowa dróg, placów, chodników (nr postępowania [...])" stwierdzono rozbieżności pomiędzy zapisami ogłoszenia o zamówieniu a Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia (dalej jako SIWZ) w zakresie terminu wykonania zamówienia. W ogłoszeniu zamieszczonym na tablicy ogłoszeń wskazano, iż rozpoczęcie realizacji zamówienia powinno nastąpić z dniem podpisania umowy z Wykonawcą robót budowlanych, a koniec w dniu zakończenia okresu rękojmi z tytułu robót budowlanych, lecz nie dłużej niż 3 lata od daty podpisania umowy. W ogłoszeniu opublikowanym w Biuletynie Zamówień Publicznych jako czas trwania zamówienia lub termin wykonania wskazano dzień 22 maja 2013 r. W treści oferty SIWZ oraz wzorze oferty określono termin wykonania zamówienia: "od daty zakończenia okresu rękojmi z tytułu robót budowlanych, lecz nie dłużej niż 4 lata od daty podpisania umowy", natomiast w Ogłoszeniu o zamówieniu zamieszczonym na tablicy ogłoszeń wskazano 3 lata. Również we wzorze umowy/podpisanej umowie wskazano w § 7 ust. 1 "umowa zawarta jest na czas określony od dnia podpisania umowy do daty zakończenia okresu rękojmi (gwarancji) za roboty budowlane, lecz nie dłużej niż 4 lata od daty podpisania umowy."