Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie WSA w Szczecinie z dnia 21 grudnia 2015 r., sygn. I SA/Sz 1187/15

Odrzucenie skargi

 

Dnia 21 grudnia 2015 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA - Jolanta Kwiecińska po rozpoznaniu w dniu 21 grudnia 2015 r. na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi Burmistrza Miasta na uchwałę Rady Miasta [...] z dnia 26 maja 2015 r. w sprawie zmian w budżecie miasta na 2015 rok p o s t a n a w i a: 1) odrzucić skargę, 2) zwrócić Skarżącemu kwotę [...] zł ([...] złotych) uiszczoną tytułem wpisu od skargi.

Uzasadnienie

Burmistrz Miasta (zwany dalej "Burmistrzem" bądź "Skarżącym"), powołując się na art. 101 § 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2015 r., poz. 1515; zwanej dalej "u.s.g.") oraz na art. 3 § 2 pkt 5 i art. 54 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.; zwanej dalej "p.p.s.a."), pismem z dnia 12 października 2015 r. wniósł skargę na uchwałę Rady Miasta [...] z dnia 26 maja 2015 r. w sprawie zmian w budżecie miasta na 2015 rok, zmienioną uchwałą Regionalnej Izby Obrachunkowej z dnia 14 sierpnia 2015 r. Nr [...] . zaskarżonej uchwale zarzucając:

1) rażące naruszenie prawa materialnego poprzez niezastosowanie art. 233 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 885 ze zm.; zwanej dalej "u.f.p."), oraz art. 60 ust. 2 pkt 4 u.s.g., stanowiących, że wyłączną inicjatywę w sprawie sporządzenia projektu uchwały zmiany uchwały budżetowej ma zarząd (burmistrz) jednostki samorządu terytorialnego, a polegające na podjęciu przez radę miasta uchwały zmieniającej budżet w zakresie nieobjętym inicjatywą burmistrza, a więc z przekroczeniem swoich kompetencji, co de facto doprowadziło do przejęcia przez radę kompetencji w zakresie takiej inicjatywy,

2) rażące naruszenie prawa materialnego, a to art. 240 ust. 2 u.f.p., przez jego błędną wykładnię polegającą na przypisaniu sobie przez radę miasta kompetencji do dokonywania dowolnych zmian w projekcie zmiany uchwały budżetowej, podczas gdy kompetencje te są znacząco ograniczone.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00