Orzeczenie
Wyrok WSA w Białymstoku z dnia 22 grudnia 2015 r., sygn. I SA/Bk 671/15
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Andrzej Melezini (spr.), Sędziowie sędzia SO del. do WSA Małgorzata Anna Dziemianowicz sędzia WSA Jacek Pruszyński, Protokolant st. sekretarz sądowy Beata Świętochowska, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 22 grudnia 2015 r. sprawy ze skargi A. P. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w B. z dnia [...] kwietnia 2015 r., nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług za miesiąc styczeń 2013 roku oddala skargę.
Uzasadnienie
Decyzją z dnia [...] lutego 2015 r. Nr [...] Dyrektor Urzędu Kontroli Skarbowej w B. określił A. P. (dalej powoływany także jako: "Skarżący") rozliczenie w podatku VAT za miesiąc styczeń 2013 r. w innej wysokości niż wynikająca z deklaracji podatkowych. Organ stwierdził, że w ramach działalności gospodarczej prowadzonej pod nazwą "E." Skarżący uczestniczył w procederze ukierunkowanym na wyłudzenie z budżetu państwa zwrotu podatku od towarów i usług, posługując się fakturami
nie stwierdzającymi faktycznych czynności nabycia towarów.
Po rozpatrzeniu odwołania Skarżącego, Dyrektor Izby Skarbowej
w B., podtrzymując stanowisko w sprawie, decyzją z dnia [...] kwietnia
2015 r., nr [...] utrzymał w mocy decyzję organu I instancji.
W uzasadnieniu rozstrzygnięcia, Dyrektor Izby Skarbowej w B. zakwestionował prawo Skarżącego do odliczenia podatku naliczonego w rozliczeniu za miesiąc styczeń 2013 r. w zakresie zaewidencjonowanych transakcji zakupu telefonów komórkowych, iPhonów, iPodów i konsol do gier od podmiotów: A. R. , A. Sp. z o.o., I. s.c., Z. Sp. z o.o. Zdaniem organu, zgromadzony materiał dowodowy (szczegółowo opisany w uzasadnieniu decyzji organu II instancji) daje podstawę do kwestionowania rozliczenia z uwagi na fakt, że faktury wystawione przez wymienione wyżej podmioty nie odzwierciedlały faktycznych zdarzeń gospodarczych. Skarżący był ostatnim ogniwem łańcucha podmiotów, uczestniczących w procederze fikcyjnego obrotu towarem. Jak ustalono, podmioty występujące na początkowym etapie łańcucha nieewidencjonowany realizowanej sprzedaży, nie odprowadzały należnego podatku, występujące natomiast na dalszym etapie podmioty gospodarcze, odliczały podatek VAT. Stworzony mechanizm pozwalał na wprowadzenie do obrotu towaru z nieustalonego źródła i cenowo obniżonego o stawkę podatku VAT.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right