Postanowienie WSA w Warszawie z dnia 21 września 2015 r., sygn. IV SA/Wa 2325/15
Wstrzymanie wykonania aktu
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Agnieszka Wójcik po rozpoznaniu w dniu 21 września 2015 r. na posiedzeniu niejawnym wniosku [...] sp. j. z siedzibą w W. o wstrzymanie wykonania zaskarżonej decyzji w sprawie ze skargi [...] sp. j. z siedzibą w W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w [...] z dnia [...] maja 2015 r. nr [...] w przedmiocie wysokości zaległości z tytułu opłaty produktowej za 2012 rok postanawia: odmówić wstrzymania wykonania zaskarżonej decyzji.
Uzasadnienie
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w [...] decyzją z dnia [...] maja 2015 r. nr [...] utrzymało w mocy decyzję Marszałka Województwa [...] z dnia [...] sierpnia 2014 r. nr [...] określającą wysokość zaległości z tytułu opłaty produktowej za 2012 rok w kwocie 41.017,-zł.
Na powyższą decyzję z dnia [...] maja 2015 r. [...] sp. j. z siedzibą w W., reprezentowana przez profesjonalnego pełnomocnika będącego radcą prawnym, wniosła za pośrednictwem organu skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, w której zawarty został wniosek o wstrzymanie wykonania zaskarżonej decyzji. Wniosek ten pełnomocnik skarżącej argumentował tym, że wobec skarżącej zostały wydane cztery decyzje o ustaleniu opłaty produktowej za lata 2009-2012 na łączną kwotę 94.823,-zł. Wykonanie zaskarżonej decyzji narazi skarżącą na utratę płynności finansowej i tym samym może uniemożliwić prowadzenie działalności gospodarczej, która opiera się na codziennych, wysokich kosztach i nieuzasadnione obciążanie Spółki tak wysokimi opłatami skutkować będzie brakiem środków na bieżącą działalność, zaś brak środków na zakup produktów potrzebnych do bieżącej produkcji spowoduje brak wypieku pieczywa i wyrobów cukierniczych, i tym samym niemożność ich dostarczenia do sklepów, a w konsekwencji i osiągania przychodu. Kilka dni przestoju produkcji czy też kilka dni zamknięcia sklepu może spowodować odpływ potencjalnych klientów oraz wzrost zadłużenia, tym bardziej, że branża piekarnicza charakteryzuje się brakiem zapasów magazynowych i opiera się na bieżącej, codziennej produkcji.