Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 23 września 2015 r., sygn. II SA/Wa 106/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA - Adam Lipiński Sędzia WSA - Anna Mierzejewska (sprawozdawca) Sędzia WSA - Andrzej Góraj Protokolant - starszy sekretarz sądowy Dorota Kwiatkowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 23 września 2015 r. sprawy ze skargi M. P. na pismo Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia [...] listopada 2014 r. nr [...] w przedmiocie odmowy sprostowania świadectwa służby - oddala skargę w całości -

Uzasadnienie

Pismem z dnia [...] września 2014 r. M. P. złożył wniosek o sprostowanie świadectwa służby z dnia [...] września 2014 r. w zakresie pkt 6 tj. tzw. informacji o okresie zawieszenia funkcjonariusza, poprzez ich wykreślenie.

W uzasadnieniu wniosku podał, że w doręczonym świadectwie służby datowanym na [...] września 2014 r. zawarto w pkt 6 szereg informacji dodatkowych, których ujęcie w tym dokumencie jest nieuprawnione, stąd wnosił o ich wykreślenie.

Mianowicie zawarto informacje o okresie zawieszenia go w czynnościach służbowych, podstawie prawnej zawieszenia. Podał, że zamieszczenia tych danych w świadectwie służby nie przewiduje się w treści § 4 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2002 r. w sprawie świadectw służby i opinii o służbie funkcjonariuszy Straży Granicznej (Dz. U. Nr 81, poz. 738), który to przepis szczegółowo (tzw. enumeratywne) wymienia jakie dane powinny zostać ujęte w świadectwie służby. Podawanie przez Komendanta innych danych aniżeli wymienionych w § 4 ust. 1 pkt 1-10, stanowi przekroczenie normy z tego przepisu i stanowi niedopuszczalną nadinterpretację. Poza tym dane te tj. podane w pkt 6 świadectwa służby, nie są niezbędne ani do ustalenia uprawnień ze stosunku służbowego ani do ustalenia uprawnień z ubezpieczenia społecznego. Podkreślił, że podanie tych danych stoi w sprzeczności z literą prawa i stanowiskiem judykatury, a ponadto, że informacja o zawieszeniu w czynnościach służbowych podlega ochronie - jako tzw. informacja wrażliwa - z ustawy o ochronie danych osobowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00