Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 19 sierpnia 2015 r., sygn. III SA/Gl 279/15
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Małgorzata Jużków (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Barbara Brandys-Kmiecik, Sędzia WSA Krzysztof Kandut, Protokolant Katarzyna Lisiecka-Mitula, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 19 sierpnia 2015 r. przy udziale – sprawy ze skargi "A" na decyzję Dyrektora Izby Celnej w K. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego oddala skargę.
Uzasadnienie
Zaskarżoną decyzją z dnia [...] r. nr [...] Dyrektor Izby Celnej w K. utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w B. z dnia [...] r. nr [...] , którą określono "A" Spółka z o.o. z siedzibą w P. zobowiązanie w podatku akcyzowym za kwiecień 2013 r. w kwocie [...] zł.
Rozstrzygniecie zapadło w poniższym stanie faktycznym.
W związku z ustaleniami poczynionymi w toku czynności kontrolnych przeprowadzonych w firmie "A" spółka z o.o. w P. (dalej zwana w skrócie: Spółka), w zakresie obrotu wyrobami akcyzowymi za okres od 1 stycznia 2013 r. do 31 marca 2014 r. Naczelnik Urzędu Celnego w B. wszczął [...] r. postępowanie podatkowe celem określenia zobowiązania w podatku akcyzowym za kwiecień 2013 r. w prawidłowej wysokości, gdyż spółka nabywała i zużywała do lotów własnymi statkami powietrznymi paliwo do silników odrzutowych Jet A1 o kodzie CN 2710 19 21 oraz benzynę lotniczą Avgas 100LL o kodzie CN 2710 11 31. Nabycie wskazanych wyrobów akcyzowych następowało w procedurze zwolnienia od akcyzy ze względu na przeznaczenie, a w okresie objętym kontrolą spółka nie posiadała Certyfikatu Przewoźnika Lotniczego (AOC), Certyfikatu Usług Lotniczych (AWC) oraz koncesji na wykonywanie przewozów lotniczych i nie świadczyła usług ani nie prowadziła działalności gospodarczej w zakresie odpłatnego przewozu osób i ładunków, a posiadane statki powietrzne wykorzystywała wyłącznie w celach prowadzonej działalności gospodarczej. Spółka wyjaśniła, że jest przedsiębiorstwem wielozakładowym, posiada oddziały w różnych regionach Polski i nabyte paliwo zużyte zostało w celu przewozu pasażerów - pracowników delegowanych do wykonywania powierzonych obowiązków między oddziałami (przeprowadzanie inwentaryzacji, kontroli dokumentów, szkoleń, prowadzenie nadzoru nad pracami inwestycyjnymi lub remontowymi itp.).