Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 18 czerwca 2015 r., sygn. III SA/Po 341/15

 

Dnia 18 czerwca 2015 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Mirella Ławniczak Sędziowie NSA Tadeusz M. Geremek (spr.) WSA Walentyna Długaszewska Protokolant: st. sekr. sąd. Janusz Maciaszek po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 18 czerwca 2015 roku przy udziale Prokuratora Prokuratury Apelacyjnej w P. Z.P. sprawy ze skargi Spółki A na decyzję Dyrektora Izby Celnej w P. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie odmowy zwrotu podatku akcyzowego oddala skargę

Uzasadnienie

Wnioskiem z dnia 11 czerwca 2014 r. spółka A zwanej dalej skarżącą, reprezentowana przez pełnomocnika, zwróciła się do Naczelnika Urzędu Celnego w P. o dokonanie zwrotu podatku akcyzowego uiszczonego z tytułu eksportu pięciu i dostawy wewnątrzwspólnotowej jednego samochodu osobowego Volkswagen Golf o nr VIN:

1. [...],

2. [...],

3. [...],

4. [...],

5. [...],

6. [...].

Do wniosku załączono między innymi upoważnienie udzielone F. U. wraz z potwierdzeniem dokonania opłaty skarbowej, faktury sprzedaży i zakupu wszystkich samochodów objętych wnioskiem, list przewozowy (CMR) do wszystkich samochodów objętych przedmiotowym wnioskiem i dokumentu IE 529 do pojazdów z pozycji 2-6. Następnie spółka przedłożyła dwa oświadczenia nabywców pojazdów potwierdzające dokonanie dostawy samochodów na warunkach określonych przez "Intercoms" (zbiór międzynarodowych reguł handlu) jako DDU, co miało oznaczać że spółka poniosła koszty związane z transportem do momentu dotarcia do miejsca odbioru pojazdów oraz zlecenie transportu nr 9/6/2014 dla samochodu z poz. 1 tabeli i dokument IE 599 dla pojazdów z poz. 2-6. Spółka nie przesłała natomiast innych dokumentów potwierdzających, że eksport samochodów z poz. 2-6 został dokonany przez stronę skarżącą w jej imieniu lub na jej zlecenie.

Ponadto organ ustalił, że podatek akcyzowy został zapłacony od przedmiotowych samochodów na terytorium kraju, a na podstawie danych z elektronicznej bazy Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPIK) uzyskał informacje dotyczące pierwszej rejestracji spornych pojazdów na terenie kraju przed ich sprzedażą i wywiezieniem z kraju. Organ stwierdził, że nie udokumentowano dokonania przez spółkę lub w jej imieniu eksportu samochodów z poz. 2-6. W rezultacie organ uznał, że nie zostały łącznie spełnione kryteria warunkujące zwrot akcyzy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00