Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 25 czerwca 2015 r., sygn. I SA/Go 208/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Alina Rzepecka Sędziowie Sędzia WSA Stefan Kowalczyk (spr.) Sędzia WSA Jacek Niedzielski Protokolant Asystent sędziego Marta Świetlik po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 25 czerwca 2015 r. sprawy ze skargi Gminy na indywidualną interpretację Ministra Finansów - Dyrektora Izby Skarbowej z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1. Uchyla zaskarżoną interpretację. 2. Zasądza od Ministra Finansów - Dyrektora Izby Skarbowej na rzecz strony skarżącej kwotę 440 (czterysta czterdzieści) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Gmina (dalej: Gmina, Skarżąca), wniosła skargę na indywidualną interpretację Ministra Finansów - Dyrektora Izby Skarbowej z dnia [...] lutego 2015 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług.

Zaskarżona interpretacja została wydana na tle następującego stanu faktycznego sprawy.

Wnioskiem z dnia [...] października 2010 r. Gmina wystąpiła do Ministra Finansów - Dyrektora Izby Skarbowej z wnioskiem o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z realizacją inwestycji.

Przedstawiając stan faktyczny sprawy Gmina wskazała, że przeprowadziła na swoim obszarze zadanie inwestycyjne obejmujące budowę i rozbudowę infrastruktury kanalizacyjnej, tj. modernizację oczyszczalni ścieków oraz budowę rurociągów tłoczących z kolektorem grawitacyjnym i przyłączem. W związku z realizacją Inwestycji Gmina nabywała towary i usługi, co dokumentują faktury VAT, w których Gminę określono jako nabywcę i wskazano jej NIP.

Prace projektowe związane z inwestycją prowadzone były w 2009 roku. Zasadnicze prace budowlane związane z Inwestycją prowadzono i zakończono w 2010 r. (protokoły końcowego odbioru robót w zakresie poszczególnych etapów inwestycji sporządzono w dniach [...].06.2010 r., [...].12.2010 r. - protokół końcowy). Dokumenty OT w Gminie sporządzono dnia [...].12.2010 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00