Orzeczenie
Wyrok WSA w Opolu z dnia 13 maja 2015 r., sygn. I SA/Op 143/15
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Grzegorz Gocki Sędziowie Sędzia WSA Krzysztof Bogusz Sędzia WSA Marta Wojciechowska (spr.) Protokolant Starszy inspektor sądowy Iwona Bergiel po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 13 maja 2015 r. sprawy ze skargi B. K. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w Opolu z dnia 8 grudnia 2014 r., nr [...] w przedmiocie określenia zobowiązania w podatku dochodowym od osób fizycznych za 2011 r. oddala skargę
Uzasadnienie
Dyrektor Urzędu Kontroli Skarbowej w Opolu decyzją z 25 listopada 2013 r. określił B. K. (dalej jako strona, skarżący podatnik) zobowiązanie w podatku dochodowym od osób fizycznych za 2011 r. w wysokości 97.533 zł.
Rozstrzygnięcie zapadło wobec stwierdzenia w toku postępowania kontrolnego, że podatnik zaniżył zobowiązanie podatkowe, ujmując w kosztach uzyskania przychodów wydatki udokumentowane fakturami, które nie dokumentowały rzeczywistego zdarzenia gospodarczego.
Skarżący - prowadzący działalność gospodarczą, polegającą na świadczeniu usług budowlanych (w zakresie robót elektrycznych, sanitarnych, brukowych, dekarskich, konserwatorskich i innych o podobnym charakterze) - w złożonym 27 kwietnia 2012 r. zeznaniu o wysokości osiągniętego dochodu w 2011 r. (PIT-36L) wykazał z tytułu prowadzonej działalności: przychód w wysokości 11.340.725,10 zł, koszty uzyskania przychodów w kwocie 10.993.992,32 zł oraz dochód w wysokości 346.732,78 zł, który pomniejszono o składki na ubezpieczenie społeczne w wysokości 7.209,94 zł. Od tak ustalonego dochodu w wysokości 339.522,84 zł obliczono podatek w wysokości 64.509,37 zł. Od podatku odliczył składki na ubezpieczenie zdrowotne w wysokości 2.506,30 zł. Zatem podatek należny za 2011 r. wyniósł 62.003,00 zł.
Z ustaleń kontroli wynikało, że B. K., prowadzący działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług budowlanych (w zakresie robót elektrycznych, sanitarnych, brukowych, dekarskich, konserwatorskich i innych o podobnym charakterze) zawarł w dniu 7 stycznia 2010 r. umowę nr [...] z gminą [...] dot. wykonania usługi przebudowy renesansowej rezydencji [...] w [...]. Zgodnie z postanowieniami tej umowy, podstawę rozliczenia robót stanowić miał protokół odbioru podpisany przez komisję odbiorową inspektora nadzoru i kierownika budowy (wykonawcę). Ustalono, iż wynagrodzenie uregulowane zostanie w siedmiu częściach, za rzeczywiście wykonane poszczególne roboty, a płatność końcowa nastąpi po zakończeniu robót. Odbiory robót, zgodnie z umową, miały być dokonywane poprzez: odbiory częściowe stanowiące podstawę do wystawienia faktur częściowych za wykonane roboty, odbiory robót zanikających i ulegających zakryciu oraz odbiór końcowy. Szczegółowy zakres robót opisany został w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz harmonogramie rzeczowo-finansowym.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right