Orzeczenie
Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 14 kwietnia 2015 r., sygn. III SA/Po 1463/14
Dnia 14 kwietnia 2015 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Małgorzata Górecka Sędziowie WSA Barbara Koś WSA Szymon Widłak (spr.) Protokolant: Ref. staż. Sławomir Rajczak po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 14 kwietnia 2015 roku przy udziale sprawy ze skargi X Spółki jawnej w P. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w P. z dnia [...] sierpnia 2014 roku nr [...] w przedmiocie określenia zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego oddala skargę
Uzasadnienie
Dyrektor Izby Celnej w P. decyzją z dnia [...] sierpnia 2014 r., nr [...], po rozpatrzeniu odwołania od decyzji Naczelnika Urzędu Celnego w P. z dnia [...] maja 2014 r., nr [...], w przedmiocie określenia wysokości zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego, utrzymał w mocy decyzję organu podatkowego I instancji.
Powyższe rozstrzygnięcie zapadło w następującym stanie faktycznym.
Postanowieniem z dnia [...] lutego 2014 r. Naczelnik Urzędu Celnego w P. wszczął z urzędu postępowanie podatkowe w sprawie określenia zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu marki BMW X5, o numerze VIN [...], rok produkcji [...], pojemność skokowa silnika [...] cm3. Następnie decyzją z dnia [...] maja 2014 r. organ podatkowy I instancji określił spółce X sp. j. (dalej: "podatnik") zobowiązanie podatkowe z powyższego tytułu w wysokości [...] zł.
W uzasadnieniu podjętego rozstrzygnięcia organ I instancji wskazał, że pojazd objęty postępowaniem podatkowym został zakupiony na terenie USA, a następnie przewieziony na terytorium Holandii, co poświadcza dokument transportowy z dnia [...] października 2010 r. Powołując się na dokument przewozowy, zaświadczenie z przeprowadzonego dnia [...] listopada 2010 r. badania technicznego, informacje pochodzące z programu komputerowego System Wyceny Wartości Pojazdów EurotaxGlass’s, a także informacje uzyskane od importera samochodów marki BMW, organ podatkowy uznał, że przedmiotowy samochód został zbudowany na podwoziu samochodu osobowego i pomimo, że został zarejestrowany jako ciężarowy, dla celów podatku akcyzowego nie przestał być samochodem osobowym. Pojazd ten fabrycznie był przygotowany do zainstalowania pięciu miejsc siedzących wraz z pasami bezpieczeństwa dla każdego z nich i jako samochód przeznaczony do przewozu osób winien zostać zaklasyfikowany do pozycji 8703 Nomenklatury Scalonej. Nie posiada natomiast cech pozwalających na klasyfikację do pozycji CN 8704, którą objęte są samochody przeznaczone do transportu towarów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right