Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 1 kwietnia 2015 r., sygn. II SA/Kr 494/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Kazimierz Bandarzewski Sędziowie: WSA Krystyna Daniel WSA Agnieszka Nawara-Dubiel (spr.) Protokolant: specjalista Anna Balicka po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 1 kwietnia 2015 r. sprawy ze skargi Zakładu [...] Sp. z o.o w M. na uchwałę Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 29 października 2012 r. Nr XXVIII/460/12 w przedmiocie zmiany uchwały w sprawie wykonania "Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego." skargę oddala.

Uzasadnienie

II SA/Kr 494/14

UZASADNIENIE

W dniu 29 października 2012r. Sejmik Województwa Małopolskiego podjął uchwałę nr XXVIII/460/12 w sprawie zmiany uchwały nr XXV/398/12 z dnia 2 lipca 2012r. w sprawie wykonania "Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego".

Skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie wniosła spółka z o.o. [...] z siedzibą w M., w której zaskarżyła przepis § 1 pkt 3 przywołanej wyżej uchwały, na mocy którego zakładowi zlokalizowanemu w miejscowości T., prowadzonemu przez spółkę z o.o. "E" przyznany został status regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych dla regionu południowego Województwa [...].

Na uzasadnienie wskazała, że pismem z dnia 8 stycznia 2014 r. wezwała Sejmik Województwa [...] do usunięcia naruszenia prawa, polegającego na uznaniu instalacji prowadzonych przez Przedsiębiorstwo "E" Sp. z o.o. w T. (oraz instalacji prowadzonej przez [...] Sp. z o.o. Zakład [...] w N.) za instalacje do przetwarzania odpadów komunalnych w Regionie Południowym Województwa [...]. W ocenie skarżącej, powyższe instalacje nie spełniają wymogów określonych w art. 35 ust. 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 ze zm.) i zostały uznane za instalacje do przetwarzania odpadów komunalnych z naruszeniem art. 16 ust. 2 i ust. 3 oraz art. 15 ustawy z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 152, poz. 897 ze zm.), w wyniku czego pogorszyła się sytuacja rynkowa skarżącej- jedynego w Regionie Południowym Województwa [...] podmiotu spełniającego wymogi wynikające z ww. przepisów ustawy. W ocenie skarżącej, organ podejmując kwestionowaną uchwałę winien był przestrzegać warunków dotyczących wymaganych mocy przerobowych regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych (RIPOK), ustalonych przez siebie ostatecznie uchwałą nr XXV/397/12 z dnia 2 lipca 2012 r. Skarżąca wskazała na uzyskane przez Przedsiębiorstwo "E" Sp. z o.o. oraz [...] Sp. z o.o. Zakład [...] w N. zezwolenia i decyzje, dotyczące budowy RIPOK, podnosząc, że instalacja wybudowana przez "E’ Sp. z o.o. spełniała wymogi, której nie mogą kwalifikować jej do RIPOK w zgodzie z warunkami ustalonymi Planem Gospodarowania Odpadami Województwa [...]. Zdaniem skarżącej, organ nie dołożył należytej staranności w weryfikacji przesłanek pozwalających na umieszczenie instalacji obu wymienionych podmiotów w katalogu RIPOK, czym naruszył przepisy obowiązującego prawa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00