Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 3 marca 2015 r., sygn. V SA/Wa 1619/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA - Tomasz Zawiślak (spr.), Sędzia WSA - Jarosław Stopczyński, Sędzia NSA - Ewa Wrzesińska - Jóźków, , Protokolant st. sekr. sąd. - Marcin Kwiatkowski, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 3 marca 2015 r. sprawy ze skargi A. M. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w W. z dnia [...] kwietnia 2014 r. nr [...] w przedmiocie określenia zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym; oddala skargę.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi wniesionej przez A. M. (dalej: skarżący, strona lub podatnik) jest decyzja Dyrektora Izby Celnej w W. (dalej: Dyrektor IC) z [...] kwietnia 2014 r. nr [...] utrzymująca w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w P. (dalej: Naczelnik UC) z [...] kwietnia 2013r. nr [...] w przedmiocie określenia wysokości zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego marki B.

Zaskarżona decyzja została wydana w następującym stanie faktycznym.

Skarżący w dniu 27 października 2010 r. nabył w państwie członkowskim ([...]) pojazd marki B., pojemność silnika 2.993 cm3, rok produkcji 2009, za kwotę 41.400 euro. Samochód ten w dniu 8 września 2009r. został po raz pierwszy zarejestrowany w państwie członkowskim jako samochód osobowy (M1), zgodnie z europejską homologacją typu nr [...]. Następnie w dniu 2 listopada 2010r. został on przerejestrowany z samochodu osobowego na samochód ciężarowy. Zgodnie z [...] dowodem rejestracyjnym i kartą pojazdu (Teil I i II) pojazd ten został oznaczony jako samochód ciężarowy z zamkniętym nadwoziem. Samochód posiadał jeden rząd siedzeń dla pasażera i kierowcy.

W dniu 3 listopada 2010r. samochód został poddany badaniu technicznemu w kraju, w wyniku którego stwierdzono, że pojazd jest samochodem ciężarowym, 2—osobowy o nadwoziu VAN. Następnie pojazd ten został sprzedany w dniu 1 grudnia 2010r. Przed jego ponowną sprzedażą w dniu 21 grudnia 2010r. rzeczoznawca samochodowy dokonał w dniu 20 grudnia 2010r. oględzin tego pojazdu i sporządził ekspertyzę techniczną zawierającą dane pojazdu, wyposażenie, stan techniczny i dokumentację fotograficzną. W dniu 30 grudnia 2010r. samochód został zarejestrowany na terytorium kraju jako samochód ciężarowy z dwoma miejscami.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00