Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 30 marca 2015 r., sygn. III SA/Wa 3277/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Beata Sobocha, Sędziowie sędzia WSA Anna Sękowska (sprawozdawca), sędzia WSA Marta Waksmundzka-Karasińska, Protokolant starszy referent Iwona Choińska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 30 marca 2015 r. sprawy ze skargi B. s.c. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 24 czerwca 2014 r. nr IPPP2/443-374/14-4/KBr w przedmiocie podatku od towarów i usług oddala skargę

Uzasadnienie

B. s.c. (dalej zwana: Skarżącą lub Spółką) złożyła wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT wydania materiałów-nagród w ramach akcji marketingowej.

W stanie faktycznym oraz związanym z nim zdarzeniem przyszłym Skarżąca wyjaśniła, że w ramach prowadzonej działalności świadczy szeroko rozumiane usługi reklamowe, w tym usługi organizacji i obsługi konkursów, loterii, programów lojalnościowych i innych akcji promocyjnych/marketingowych/reklamowych/ lojalnościowych (dalej jako: "akcje marketingowe"). Skarżąca nawiązuje współpracę z kontrahentami, w ramach której świadczy usługi polegające na organizacji i obsłudze różnego rodzaju akcji marketingowych. W ramach usług świadczonych kontrahentom, Spółka nabywa materiały promocyjno-reklamowe (dalej jako: "materiały-nagrody"), które następnie wydaje uczestnikom tych akcji marketingowych (dalej jako: "laureaci"). Wydanie materiałów-nagród, co do zasady, odbywa się w ten sposób, że Spółka przekazuje materiały-nagrody na rzecz laureata akcji marketingowej. Spółka kupuje te materiały-nagrody we własnym imieniu. Zlecający usługę reklamową nie staje się właścicielem tych materiałów-nagród, nie dochodzi również do wydania nagród zlecającemu.

Skarżąca kalkulując należne jej za wyświadczoną usługę wynagrodzenie, uwzględnia koszty związane z obsługą danej akcji marketingowej, swoją marżę oraz wartość nabytych materiałów-nagród.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00