Orzeczenie
Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 22 stycznia 2015 r., sygn. I SA/Sz 1158/14
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Kazimierz Maczewski, Sędziowie Sędzia WSA Marzena Kowalewska (spr.),, Sędzia WSA Joanna Wojciechowska, Protokolant starszy sekretarz sądowy Edyta Wójtowicz, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 22 stycznia 2015 r. sprawy ze skargi P. [...] Spółki Akcyjnej z siedzibą w Ś. na interpretację indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w B. działającego z upoważnienia Ministra Finansów z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie zastosowania przepisów prawa podatkowego oddala skargę.
Uzasadnienie
W dniu 10 lutego 2014 r. [...] P. SA z siedzibą w Ś. dalej "Wnioskodawca", "Spółka", "Skarżąca" złożyła wniosek, uzupełniony pismem z dnia 7 maja 2014 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania strat gazu powstałych w procesie regazyfikacji.
We wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe.
Zadaniem Spółki jest budowa i eksploatacja instalacji skroplonego gazu ziemnego (L.), tj. terminalu w rozumieniu art. 3 pkt.10 b ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (dalej: "Prawo energetyczne") przeznaczonego do sprowadzania, wyładunku i regazyfikacji skroplonego gazu ziemnego wraz z instalacjami pomocniczymi i zbiornikami magazynowymi wykorzystywanymi w procesie regazyfikacji i dostarczania gazu ziemnego do systemu przesyłowego (dalej: "terminal"). Terminal będzie instalacją służącą do wyładunku i regazyfikacji L. wraz z instalacjami służącymi do procesowego składowania L. oraz urządzeniami służącymi do świadczenia usług dodatkowych takich jak: przeładunek L. na cysterny kolejowe lub samochodowe, przeładunek L. na mniejsze jednostki pływające i bunkrowanie statków gazem L. Powstanie terminalu L. pozwoli na odbieranie gazu ziemnego L. - drogą morską - z dowolnego miejsca na świecie, oraz jego regazyfikację. Termin rozpoczęcia eksploatacji terminalu L. planowany jest na koniec 2014 r. Skarżąca jako operator terminalu będzie odpowiedzialna za gaz od momentu jego wyładunku do momentu jego przekazania (po regazyfikacji) do punktu wyjścia z terminalu do systemu przesyłowego, tj. miejsca dostarczenia paliwa gazowego z terminalu do systemu przesyłowego (ewentualnie do innych punktów wyjścia w przypadku takich czynności jak przeładunek L. na cysterny kolejowe lub samochodowe, przeładunek L. na mniejsze jednostki pływające, bunkrowanie statków gazem L.). Regazyfikacja L. polega na przywróceniu gazu z postaci skroplonej ponownie do postaci gazowej, poprzez ogrzanie skroplonego surowca. W wyniku tego procesu z gazu ziemnego skroplonego (L.) o kodzie CN 2711 11 00 będzie powstawał gaz ziemny w stanie gazowym o kodzie CN 2711 21 00. W trakcie funkcjonowania terminalu, tj. w trakcie wyładunku, składowania, regazyfikacji i wydawania gazu z terminalu (w tym w trakcie takich czynności jak przeładunek L. na cysterny kolejowe lub samochodowe, przeładunek L. na mniejsze jednostki pływające, bunkrowanie statków gazem L.) będą powstawać straty zarówno gazu skroplonego (L.) o kodzie CN 2711 11 00, jak i gazu ziemnego w stanie gazowym o kodzie CN 2711 21 00 (dalej: "straty gazu" lub "straty wyrobów gazowych").
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right