Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 13 stycznia 2015 r., sygn. II SAB/Ol 173/14

 

Dnia 13 stycznia 2015 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Marzenna Glabas Sędziowie Sędzia WSA Alicja Jaszczak-Sikora Sędzia WSA Ewa Osipuk (spr.) Protokolant Specjalista Małgorzata Krajewska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 13 stycznia 2015 roku sprawy ze skargi spółki A na przewlekłe prowadzenie postępowania przez Prezydenta w sprawie uzgodnienia zjazdu 1) stwierdza przewlekłe prowadzenie postępowania; 2) orzeka, że przewlekłe prowadzenie postępowania nie miało miejsca z rażącym naruszeniem prawa; 3) nie wymierza organowi grzywny; 4) zasądza od Prezydenta na rzecz skarżącej kwotę 340 zł (trzysta czterdzieści złotych), tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Wnioskiem z dnia 29 października 2013 r., "[...]" Spółka z o.o.

w "[...]" (zwana dalej inwestorem lub Spółką), reprezentowana przez "[...]", zwróciła się do Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu o podanie warunków wjazdu dla planowanego zespołu mieszkalnego "[...]" przy ul. "[...]". Wnioskodawca podał, że wjazd pierwotnie zakładał dojazd do jednego większego budynku "[...]" i został ujęty w projektowanej ulicy "[...]". Lokalizacja wjazdu dla wnioskowanego zespołu nie uległa zmianie.

W związku z powyższym wnioskiem, Zarząd Dróg, Zieleni i Mostów w O., zwrócił się pismem z dnia 4 listopada 2013 r., do Dyrektora Wydziału Inwestycji Miejskich Urzędu Miasta O., który pismem z dnia 13 listopada 2013 r. poinformował, że koncepcja drogowa układu komunikacyjnego w rejonie ulic "[...]" i "[...]"opracowana w styczniu 2010 r. nie posiada żadnych uzgodnień i dotyczy dostosowania układu komunikacyjnego objętego Planem miejscowym ulica "[...]". Ujęte w koncepcji rozwiązania mogłyby być wykorzystane po wydaniu warunków technicznych dotyczących przedmiotowej drogi i zjazdu z niej na potrzeby inwestycji niedrogowej, polegającej na budowie zespołu mieszkalnego. Organ dodał, że przed wydaniem ostatecznych warunków technicznych, należy zawrzeć umowę zgodnie z art. 16 ust. 1 i ust. 2 z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. 2013 r. poz. 260 z późn. zm.), regulującym zasady realizacji inwestycji drogowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00