Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 30 stycznia 2015 r., sygn. II SA/Łd 1174/14

 

Dnia 30 stycznia 2015 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi - Wydział II w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Sławomir Wojciechowski Sędziowie Sędzia WSA Jolanta Rosińska (spr.) Sędzia WSA Arkadiusz Blewązka Protokolant asystent sędziego Nina Krzemieniewska-Oleszek po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 30 stycznia 2015 roku przy udziale --- sprawy ze skargi A. W. i J. W. na postanowienie [...] Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Ł. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie nałożenia grzywny w celu przymuszenia do wykonania obowiązków 1. uchyla zaskarżone postanowienie oraz poprzedzające je postanowienie Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Ł. z dnia [...] nr [...]; 2. zasądza od [...] Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Ł. na rzecz skarżących A. W. i J. W. solidarnie kwotę 560 (pięćset sześćdziesiąt) złotych, tytułem zwrotu kosztów postępowania; 3. stwierdza, że zaskarżone postanowienie nie podlega wykonaniu do dnia uprawomocnienia się wyroku. LS

Uzasadnienie

Zaskarżonym postanowieniem z dnia [...] nr [...], znak [...] [...] Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego w Ł. po rozpatrzeniu zażalenia J. W. oraz A. W., utrzymał w mocy postanowienie Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Ł. z dnia [...] Nr [...] w zakresie dotyczącym nałożenia grzywny w celu przymuszenia na A. W. (pkt 1) oraz uchylił zaskarżone postanowienie w zakresie dotyczącym nałożenia grzywny w celu przymuszenia na J. W. i umorzył postępowanie egzekucyjne prowadzone na podstawie wystawionego w dniu 21 sierpnia 2012 r. tytułu wykonawczego Nr [...], celem wyegzekwowania postanowień zawartej w dniu 28 kwietnia 2009 r. ugody administracyjnej, zatwierdzonej postanowieniem Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Ł. z dnia [...], nr [...] (pkt 2).

Jak wynika z załączonych akt administracyjnych w dniu 28 kwietnia 2009 r. w siedzibie organu I instancji przeprowadzono rozprawę administracyjną w sprawie prawidłowości wykonania przewodów kominowych we wspólnej ścianie pomiędzy budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi w zabudowie szeregowej, zlokalizowanymi na nieruchomościach przy ul. A 16 i 18 w Ł., na okoliczność której sporządzono protokół. Z treści protokołu wynika, iż uczestnicy rzeczonej rozprawy administracyjnej w osobach: A. W. - współwłaściciel nieruchomości przy ul. A 18 w Ł., Z. C. - współwłaściciel nieruchomości przy ul. A 16 w Ł., B. C. - współwłaściciel nieruchomości przy ul. A 16 w Ł., J. B. - autor projektu budowlanego zamiennego do decyzji o pozwoleniu na budowę nr [...] z dnia [...], przy udziale pracowników Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Ł., zawarli ugodę administracyjną, w myśl której w pierwszej kolejności autor projektu budowlanego zamiennego z 2008 r. zobowiązał się do wykonania inwentaryzacji istniejącego zespołu przewodów kominowych (5 szt.), usytuowanego od strony południowej budynku, we wspólnej ścianie pomiędzy budynkami mieszkalnymi przy ul. A 16 i 18 w Ł., z uwzględnieniem istniejących trzech podłączeń z budynku przy ul. A 16. Następnie zobowiązał się do wyznaczenia przewodu wentylacyjnego dla łazienki w poziomie parteru i przewodu spalinowego dla kominka w pokoju w poziomie I piętra budynku przy ul. A 18 i naniesienia tych zmian na zatwierdzony projekt budowlany zamienny. Ustalono, że w celu prawidłowego zabezpieczenia przewodu, którym będą odprowadzane spaliny z kominka, należy w tym przewodzie wykonać uszczelnienie poprzez wprowadzenie do niego wkładu z blachy kwasoodpornej i zlikwidować włączenie do przewodu wentylacyjnego od strony ul. A 18, który już wcześniej jest użytkowany przez właścicieli budynku przy ul. A 16.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00