Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 11 grudnia 2014 r., sygn. I SA/Wr 1984/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA - Marta Semiczek, Sędziowie: Sędzia WSA - Daria Gawlak-Nowakowska, Sędzia WSA Jadwiga Danuta Mróz (sprawozdawca), Protokolant: Edyta Edyta Forysiak, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 11 grudnia 2014 r. sprawy ze skargi: W. K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej we W. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie: podatku akcyzowego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia samochodu osobowego oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją, po rozpatrzeniu odwołania W. K. (dalej: skarżący), Dyrektor Izby Celnej we W. (dalej: organ odwoławczy) utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego we W. (dalej: organ podatkowy pierwszej instancji) z dnia [...] nr [...], określającą zobowiązanie w podatku akcyzowym z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia samochodu osobowego marki [...] (nr nadwozia: [...], rok produkcji: 2005, pojemność silnika: 2148 cm3) w wysokości 5.796 zł.

Z akt sprawy wynika, że w postępowaniu podatkowym (wcześniej w kontroli podatkowej) organ podatkowy pierwszej instancji ustalił, że skarżący - prowadzący działalność gospodarczą pod firmą A - ww. pojazd zakupił w Niemczech za kwotę 7.455 euro (rachunek nr [...] z dnia [...]), gdzie był zarejestrowany jako samochód ciężarowy z dwoma miejscami siedzącymi (dla kierowcy i pasażera).

W dniu 19 sierpnia 2009 r. na terenie Polski uprawniony rzeczoznawca wystawił opinię techniczną, z której wynikało, że w wymienionym pojeździe zamontowano dodatkowych siedem kompletnych foteli do dwóch już istniejących a mocowanie foteli nastąpiło w miejscach przewidzianych konstrukcyjnie przez producenta. Wykonano także otwory okienne w miejscach zaślepionych, przygotowanych przez producenta do zmian. Przebudowa pojazdu nie miała wpływu na zmianę jego homologacji pojazdu i na jej skutek pojazd został przystosowany do bezpiecznego przewozu dziewięciu osób.

Pierwsze badanie techniczne w kraju przeprowadzone 20 sierpnia 2009 r. stwierdzało, że przedmiotowy pojazd był samochodem ciężarowym typu furgon z dwoma miejscami siedzącymi. Tego samego dnia, w tej samej stacji diagnostycznej pojazd został poddany drugiemu badaniu technicznemu, podczas którego stwierdzono, że pojazd był nadal samochodem ciężarowym typu furgon ale z dziewięcioma miejscami siedzącymi. W załączniku do wydanego zaświadczenia wskazano, że w pojeździe zamontowano dodatkowe siedzenia, zwiększając tym samym liczbę miejsc siedzących do dziewięciu. Siedzenia i pasy bezpieczeństwa zamontowano na fabrycznych punktach kotwiczenia, wykonano otwory okienne oraz tapicerkę, przesunięto przegrodę rozdzielająca część pasażerską od ładunkowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00