Orzeczenie
Wyrok WSA w Opolu z dnia 30 grudnia 2014 r., sygn. II SA/Op 457/14
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Elżbieta Naumowicz Sędziowie Sędzia WSA Elżbieta Kmiecik (spr.) Sędzia WSA Daria Sachanbińska Protokolant St. insp. sądowy Katarzyna Stec po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 30 grudnia 2014 r. sprawy ze skargi R. E. na decyzję Dyrektora Opolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia w Opolu z dnia 1 lipca 2014r., nr [...] w przedmiocie rozstrzygnięcia konkursu ofert na udzielenie świadczeń opieki zdrowotnej oddala skargę.
Uzasadnienie
Przedmiot postępowania sądowoadministracyjnego stanowi decyzja Dyrektora Opolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 1 lipca 2014 r., nr [...], którą utrzymano w mocy decyzję tegoż organu z dnia 10 czerwca 2014 r.
Zaskarżona decyzja zapadła w następującym stanie:
W dniu 11 marca 2014 r. Dyrektor Opolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia ogłosił postępowanie w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej [...] w rodzaju: świadczenia pielęgnacyjne i opiekuńcze w zakresie świadczenia w pielęgniarskiej opiece długoterminowej domowej na terenie miasta [...], na okres od 1 lipca 2014 r. do 31 grudnia 2017 r. W ogłoszeniu o przedmiotowym postępowaniu wskazano wartość zamówienia nie wyższą niż 784 394,00zł na okres rozliczeniowy od 1 lipca 2014 r. do 31 grudnia 2014 r. Otwarcie ofert zaplanowano na dzień 28 marca 2014 r. Z uwagi na dużą liczbę ofert, faktyczne otwarcie nastąpiło w dniu 1 kwietnia 2014 r. Rozstrzygnięcie postępowania nastąpiło w dniu 30 maja 2014 r. na podstawie art. 151 ust. 1 ustawy o świadczeniach, a informacja o rozstrzygnięciu postępowania została opublikowana na tablicy ogłoszeń oraz stronie internetowej Opolskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ. Konkurs ofert składał się z części jawnej i niejawnej. W części jawnej postępowania konkursowego komisja stosownie do dyspozycji art. 142 ust. 2 pkt. 1 i 2 ustawy o świadczeniach stwierdziła prawidłowość ogłoszenia postępowania prowadzonego w trybie konkursu ofert. Na poprawnie ogłoszone postępowanie konkursowe wpłynęło 14 ofert, w tym oferta R. E. nr [...]. Oferenci przystępujący do konkursu ofert, oprócz wymagań wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w tym w szczególności rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 22 listopada 2013 r. w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu świadczeń pielęgnacyjnych i opiekuńczych w ramach opieki długoterminowej (Dz. U. z 2013 r. poz. 1480) oraz rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 12 stycznia 2011 r. w sprawie wykazu produktów leczniczych, które mogą być doraźnie dostarczane w związku z udzielonym świadczeniem zdrowotnym, oraz wykazu produktów leczniczych wchodzących w skład zestawów przeciwwstrząsowych ratujących życie (Dz. U. nr 18, poz. 94) winni spełniać także wymagania określone przez Prezesa Funduszu, a zamieszczone w Zarządzeniu Nr 3/2014/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 23 stycznia 2014 r. w sprawie określenia kryteriów oceny ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, zmienionym zarządzeniem Nr 11/2014/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 7 marca 2014 r., zwanym dalej zarządzeniem Nr 3/2014/DSOZ Prezesa NFZ; zarządzeniu Nr 57/2013/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 2 października 2013 r. w sprawie warunków postępowania dotyczących zawierania umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, zmienionym zarządzeniem Nr 74/2013/DSOZ z dnia 12 grudnia 2013r., zwanym dalej zarządzeniem Nr 57/2013/DSOZ Prezesa NFZ; zarządzeniu Nr 87/2013/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju: świadczenia pielęgnacyjne i opiekuńcze w ramach opieki długoterminowej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right