Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 18 grudnia 2014 r., sygn. I SA/Ol 741/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Wiesława Pierechod (sprawozdawca), Sędziowie sędzia WSA Wojciech Czajkowski,, sędzia del. SO Jolanta Strumiłło, Protokolant specjalista Paweł Guziur, po rozpoznaniu w Olsztynie na rozprawie w dniu 18 grudnia 2014r. sprawy ze skargi A. R. na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia "[...]" nr "[...]" w przedmiocie określenia daty powstania długu celnego, określenia kwoty podatku akcyzowego, opłaty paliwowej oraz podatku od towarów i usług oddala skargę.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie jest decyzja z dnia "[...]", którą Dyrektor Izby Celnej utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego z dnia "[...]" nr "[...]", określającą A. S. R.: datę powstania długu celnego, kwotę podatku akcyzowego, opłaty paliwowej oraz podatku od towarów i usług, należnych od oleju napędowego wprowadzonego na obszar celny Wspólnoty.

Jak wynika z akt sprawy, decyzją z dnia "[...]" Naczelnik Urzędu Celnego określił kwotę długu celnego w wysokości 0,00 zł, kwotę podatku akcyzowego w wysokości 293,00 zł, kwotę podatku od towarów i usług w wysokości 237,00 zł oraz kwotę opłaty paliwowej w wysokości 67,00 zł, w związku z nielegalnym wprowadzeniem na obszar celny Wspólnoty przez przejście graniczne w B. w dniu 21.09.2011r. oleju napędowego w ilości 280 litrów w zbiorniku samochodu kampingowego (specjalnego) M. "[...]" o nr rejestracyjnym "[...]".

Organ podał, że w dniu 7.10.2011r. kierowca wymienionego samochodu A. R. zadeklarował na przejściu granicznym w B. 280 l oleju napędowego znajdującego się w zbiornikach samochodu o pojemnościach 180 l i 100 l. Zdaniem organu celnego zbiorniki paliwa były niestandardowe, ponieważ zgodnie z pismem przedstawiciela producenta w Polsce, Spółki M. Polska, samochody typu "[...]" model L "[...]" były fabrycznie wyposażane w jeden zbiornik paliwa o 60 I lub 80 I. W związku z powyższym olej napędowy wwożony na obszar celny Wspólnoty w tych zbiornikach nie podlegał zwolnieniom celnym i podatkowym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00