Wyrok WSA w Kielcach z dnia 29 grudnia 2014 r., sygn. I SA/Ke 617/14
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Mirosław Surma (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Maria Grabowska, Sędzia WSA Ewa Rojek, Protokolant Starszy sekretarz sądowy Anna Adamczyk, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 29 grudnia 2014 r. sprawy ze skargi K. K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w K. z dnia [...] r. Nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego za lipiec 2013 r. oddala skargę.
Uzasadnienie
1. Decyzja organu administracji publicznej i przedstawiony przez ten organ tok postępowania
1.1 Dyrektor Izby Celnej w K. decyzją z dnia [...]nr [...] utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w K. z dnia [...]nr [...] określającą K. K. zobowiązanie w podatku akcyzowym za lipiec 2013 r. w kwocie 26 419 zł.
1.2. W uzasadnieniu decyzji organ wskazał, że w dniu 31 lipca 2013 r. pobrano w trakcie wykonywanych czynności kontrolnych na stacji paliw, należącej do Firmy Handlowo-Usługowej "T. -T." K. K. w miejscowości W. 22A, próbki paliwa znajdującego się na terenie ww. stacji. Pobrane próbki paliwa zostały poddane badaniom w laboratorium w K. i na potwierdzenie przeprowadzonych badań w dniu 25 września 2013 r. zostało sporządzone sprawozdanie nr 300000-ILCW-80-1998/13/MO. Z treści sprawozdania wynika, że próbki pobranego paliwa w zakresie zawartości siarki nie spełniają wymagań jakościowych dla oleju napędowego, zawartych w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 grudnia 2008 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz. U. nr 221, poz.1441 ze zm.). Próbki zawierały jej znacznie więcej niż powinny, bo 16,8 mg/kg. Przekroczona została także procentowa zawartość estrów metylowych kwasów tłuszczowych, których było obecnych w próbce 1,4%. Ponadto w próbkach nie stwierdzono obecności znacznika Solvent Yellow 124 oraz barwników Solvent Red 19, Solvent Red 164 i Solvent Blue 35. Stwierdzono, że przedmiotowa próbka spełnia wymagania uwagi dodatkowej 2 (d), 2 (e) i 2 (g) do pozycji 2710, co umożliwia jej klasyfikację w grupie "olejów napędowych"