Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 5 listopada 2014 r., sygn. V SA/Wa 2417/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA - Ewa Wrzesińska - Jóźków, Sędzia WSA - Irena Jakubiec - Kudiura (spr.), Sędzia NSA - Piotr Piszczek, Protokolant: sekr. sąd. - Marcin Woźniak, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 5 listopada 2014 r. sprawy ze skargi J. Z. prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą "[...]" J. Z. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w [...] z dnia [...] sierpnia 2013 r. nr [...] w przedmiocie określenia zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym; oddala skargę

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] sierpnia 2013 r. nr [...] Dyrektor Izby Celnej w [...] utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego [...] w [...] z dnia [...] czerwca 2012 r. nr [...], mocą której określił on J. Z. prowadzącemu działalność gospodarczą pod nazwą "[...]" zobowiązanie podatkowe w podatku akcyzowym z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego marki Audi A6, nr nadwozia VIN: [...] poj. silnika 2967 cm3 , rok produkcji 2006 w kwocie 17.630 zł.

W uzasadnieniu decyzji organ odwoławczy wyjaśnił, iż Skarżący w dniu 8 września 2010 r., zakupił w państwie członkowskim (Niemcy) pojazd marki Audi A6, nr nadwozia VIN:, [...] poj. silnika 2967 cm3, rok prod. 2006 za kwotę 24.000 euro. Przedmiotowy pojazd został po raz pierwszy dopuszczony do ruchu drogowego (zarejestrowany) w państwie członkowskim, w dniu 2 lutego 2007 r. jako samochód osobowy, kategorii homologacyjnej M1 zgodnie z europejską homologacją typu nr [...].

W dniu 10 września 2010 r. Skarżący - co wynika z niemieckich dokumentów - na terytorium Niemiec, dokonał zmian w przedmiotowym pojeździe polegających na demontażu tylnej kanapy, zainstalowaniu przegrody za siedzeniem kierowcy i pasażera z przodu, przez co "mocowania pasów do siedzeń nie nadaje się do użytku". Ograniczono również liczbę przewożonych osób do dwóch - kierowca i pasażer.

Jak twierdzi Podatnik dokonał on również zmian polegających na wypłaszczeniu podłogi części towarowej, zaspawaniu miejsc mocowań tylnych foteli i pasów bezpieczeństwa, zablokowaniu tylnej pary drzwi oraz zdemontowaniu wyposażenia wnętrza pojazdu osobowego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00