Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 24 października 2014 r., sygn. III SA/Wa 993/14
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Marta Waksmundzka-Karasińska, Sędziowie sędzia WSA Maciej Kurasz, sędzia WSA Ewa Radziszewska-Krupa (sprawozdawca), Protokolant starszy referent Monika Olszewska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 24 października 2014 r. sprawy ze skargi B. S.A. z siedzibą w W. (dawniej: B. S.A. z siedzibą w W.) na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 21 listopada 2013 r. nr IPPB2/415-608/13-4/MG w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych 1) uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną, 2) stwierdza, że uchylona interpretacja indywidualna nie może być wykonana w całości, 3) zasądza od Ministra Finansów na rzecz B. S.A. z siedzibą w W. (dawniej: B.S.A. z siedzibą w W.) kwotę 457 zł (słownie: czterysta pięćdziesiąt siedem złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
I. Stan sprawy przedstawia się następująco:
1. M. S.A. z siedzibą w W. (dawniej: B. S.A., dalej zwany: "Bankiem"), opisując stan faktyczny we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych (dalej zwany: "p.d.f.") wskazał, że oferuje różne akcje promocyjne nowym klientom - osobom fizycznym prowadzącym i nieprowadzącym działalności gospodarczej. Osoby te przystępując do promocji otwierają rachunek bankowy, do którego otrzymują kartę. Promocje polegają na premiowaniu transakcji bezgotówkowych w wybranych punktach handlowo-usługowych: płatności ww. kartą za towary lub usługi. W wyniku realizacji określonego poziomu wartości transakcji bezgotówkowych, klient otrzymuje nagrodę/premię w postaci "money back/cash back", która stanowi, co do zasady, procent naliczony od sumy wartości transakcji premiowanych, zrealizowanych w cyklu rozliczeniowym i wynosi, w zależności od wysokości obrotów dokonanych przy użyciu karty, określony procent wartości transakcji. Premie mogą być wypłacane także jako kwota za wykonanie konkretnej czynności premiowanej (np. otwarcie rachunku). Wartość nagród w ramach akcji promocyjnych zazwyczaj nie przekracza 760 zł. Uzyskanie nagrody nie ma charakteru konkursowego i nie jest związane z elementem rywalizacji ani losowości. Klienci spełniający warunki określone w regulaminach akcji promocyjnych, otrzymają nagrodę/premię.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right