Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 17 września 2014 r., sygn. III SA/Wa 890/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Maciej Kurasz (sprawozdawca), Sędziowie sędzia WSA Jarosław Trelka, sędzia WSA Marta Waksmundzka-Karasińska, Protokolant referent stażysta Bartłomiej Grzybowski, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 17 września 2014 r. sprawy ze skargi Gminy W. na decyzję Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia [...] grudnia 2013 r. nr [...] w przedmiocie określenia wysokości zobowiązania z tytułu wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych za okresy od maja do października 2010 r. oddala skargę

Uzasadnienie

Z przedstawionych Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Warszawie akt sprawy wynika, że Prezes Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych decyzją z dnia [...] września 2013 r. określił wysokość zobowiązań Gminy W. w W. (dalej: "Gmina", "Skarżąca") z tytułu wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (dalej: "PFRON") za okres od maja 2010 r. do października 2010 r. w łącznej kwocie 13.418,00 zł. W uzasadnieniu decyzji Prezes PFRON wskazał, że Gmina złożyła deklaracje DEK-I za okres od maja 2010 r. do października 2010 r., w terminie określonym w przepisie art. 49 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, ze zm., dalej: "ustawa o rehabilitacji"), jednakże nie dokonała wpłaty zobowiązań wskazanych w ww. deklaracjach. W toku postępowania, które zostało wszczęte postanowieniem Prezesa PFRON z dnia [...] kwietnia 2013 r., ustalono, że pomiędzy Gminą a Powiatem L. zawarto umowy o roboty publiczne na utworzenie miejsc pracy dla osób bezrobotnych (umowa Nr [...] na utworzenie 2 miejsc pracy w okresie od 18 lutego 2010 r. - 17 sierpnia 2010 r.; umowa Nr [...] na utworzenie 3 miejsc pracy w okresie od 19 kwietnia 2010 r. do 18 października 2010 r.; umowa Nr [...] na utworzenie 1 miejsca pracy w okresie od 1 lipca 2010 r. do 30 września 2010 r.; umowa Nr [...] na utworzenie 1 miejsca pracy w okresie od 1 lipca 2010 r. do 30 września 2010 r. oraz umowa Nr [...] na utworzenie 2 miejsc pracy w okresie od 16 lipca 2010 r. do 31 grudnia 2010 r.). W § 2 ust. 1 ww. umów widnieje zapis: "Na podstawie kart referencyjnej Organizatora (tj. Gmina) obowiązany jest nawiązać stosunek pracy z osobami bezrobotnymi, o których mowa w § 1 w pełnym wymiarze czasu pracy w oparciu o umowę o pracę na czas określony równy okresowi trwania robót publicznych" oraz w § 3 ust. 1 jest zapis: "W okresie objętym stosunkiem pracy osoba skierowana przez Urząd jest pracownikiem Organizatora w rozumieniu Kodeksu Pracy". Gmina w odpowiedzi na wezwanie do przedstawienia dowodów, pismem z dnia 5 sierpnia 2013 r. złożyła następujące dokumenty: deklaracje ZUS P DRA za okres objęty wezwaniem tj. od maja 2010 r. do października 2010 r. oraz listy obecności pracowników zatrudnionych w ramach umów o roboty publiczne. Z powyższych dokumentów wynika, że Gmina w maju 2010 r. zatrudniała ogółem na etatach 26 pracowników, w czerwcu 2010 r. - 26 pracowników, w lipcu 2010 r. - 29 pracowników, w sierpniu 2010 r. - 30 pracowników, we wrześniu 2010 r. - 29,5 pracowników, a w październiku 2010 r. - 28 pracowników. Dodatkowo Gmina przedłożyła sprawozdanie o pracujących, wynagrodzeniach i czasie pracy Z-06 za rok 2010, w którym wykazała przeciętne zatrudnienie ogółem na poziomie 26,7 pracowników, w tym 5,2 pracowników zatrudnionych przez Urząd Gminy w związku z pracami interwencyjnymi i robotami publicznymi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00