Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 9 września 2014 r., sygn. II SA/Sz 1471/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Stefan Kłosowski ( spr.) Sędziowie: Sędzia WSA Katarzyna Grzegorczyk-Meder Sędzia WSA Marzena Iwankiewicz Protokolant starszy sekretarz sądowy Joanna Białas-Gołąb po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 4 września 2014r. sprawy ze skargi A. P. na uchwałę Rady Miejskiej w Resku z dnia 27 czerwca 2013r. Nr XXXII/232/13 w przedmiocie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miejscowości Prusim w gminie Resko oddala skargę.

Uzasadnienie

W dniu 27 czerwca 2013r. Rada Miejska w Resku podjęła uchwałę

nr XXXII/232/13 w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miejscowości Prusim w gminie Resko.

A. P. w dniu 19 sierpnia 2013r. wezwał Radę Miejską w Resku do usunięcia naruszenia prawa powstałego wskutek umieszczenia w powyższej uchwale zapisu o przeznaczeniu działki ewidencyjnej nr [...] pod teren zabudowy produkcyjno-usługowej i zakazu prowadzenia na nim hodowli przemysłowej zwierząt. W odpowiedzi na wezwanie skarżącego, Rada Miejska w Resku uchwałą z dnia 27 września 2013r. nr XXXIV/247/13 odmówiła uwzględnienia wezwania do usunięcia naruszenia prawa.

W dniu 4 listopada 2013r. A. P. zaskarżył uchwałę

nr XXXII/232/13 z dnia 27 czerwca 2013r. Rady Miejskiej w Resku do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego wnosząc o stwierdzenie nieważności zaskarżonej uchwały w całości lub stwierdzenie wydania jej z naruszeniem prawa.

Zaskarżonej uchwale zarzucił naruszenie:

- art. 1 ust. 2 pkt. 7 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym

w zw. z art. 20 i 64 Konstytucji RP poprzez nieuwzględnienie przez organ przy podejmowaniu uchwały prawa własności, podczas gdy zasady konstytucyjne, w tym ochrona prawa własności, bezpośrednio wiążą organy administracji publicznej i podlegają samoistnemu stosowaniu w procesie stanowienia prawa;

Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00