Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 30 września 2014 r., sygn. II SA/Lu 670/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Witold Falczyński (sprawozdawca), Sędziowie Sędzia WSA Joanna Cylc-Malec, Sędzia SO del. Arkadiusz Mrowiec, Protokolant Referent Bartłomiej Maciak, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 30 września 2014 r. sprawy ze skargi Gminy L. K. na rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody z dnia [...] nr [...] w przedmiocie stwierdzenia nieważności uchwały dotyczącej wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy L.K. oddala skargę.

Uzasadnienie

W dniu [...] kwietnia 2014 r. Rada Gminy L. podjęła uchwałę nr [...] w sprawie uchwalenia "Wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy L. K. na lata 2014-2019". Jako podstawę prawną tej uchwały powołano przepis art. 21 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 150, dalej jako "ustawa o ochronie praw lokatorów").

W dniu [...] maja 2014 r. powyższa uchwała została doręczona Wojewodzie L., który następnie rozstrzygnięciem nadzorczym z dnia [...] czerwca 2014 r., nr [...] - zaskarżonym w niniejszej sprawie - stwierdził jej nieważność.

W uzasadnieniu tego rozstrzygnięcia organ nadzoru stwierdził, że przedmiotowa uchwała Rady Gminy L. nie uwzględnia dyspozycji wskazanego jako jej podstawa prawna przepisu art. 21 ust. 2 ustawy o ochronie praw lokatorów, albowiem zatwierdzony nią "Wieloletni programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy L. na lata 2014-2019" nie zawiera wszystkich obligatoryjnych elementów takiego dokumentu. Rozwijając to stanowisko Wojewoda wskazał na następujące braki, jakimi - w jego ocenie - obarczony jest przyjęty przez Radę Gminy program:

1. brak przewidzianej w art. 21 ust. 1 pkt 2 ustawy o ochronie praw lokatorów prognozy dotyczącej wielkości oraz stanu technicznego zasobu gminy w poszczególnych latach, z podziałem na lokale socjalne i pozostałe lokale mieszkalne (w rozdziale 1 programu opisano jedynie istniejący zasób mieszkaniowy oraz wskazano planowane powiększenie zasobu mieszkaniowego poprzez przystosowanie obiektu po byłej szkole w Ż. na mieszkania socjalne);

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00