Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 18 września 2014 r., sygn. I SA/Kr 1101/14

 

|Sygn. akt I SA/Kr 1101/14 | W Y R O K W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Dnia 18 września 2014 r., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, w składzie następującym:, Przewodniczący Sędzia: WSA Agnieszka Jakimowicz, Sędziowie: WSA Maja Chodacka, WSA Grażyna Firek (spr.), Protokolant st. sekretarz: Iwona Sadowska - Białka, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 18 września 2014 r., sprawy ze skargi P.B., na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego, z dnia 28 kwietnia 2014 r. Nr [...], w przedmiocie odmowy umorzenia zaległości podatkowej w podatku od środków transportowych, , I. uchyla zaskarżoną decyzję,, II.zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego na rzecz skarżącego koszty postępowania w kwocie 500 zł (pięćset złotych)., , , ,

Uzasadnienie

W dniu 31 grudnia 2013 r. podatnik P.B. zwrócił się do Burmistrza D. o umorzenie zaległości podatkowej w podatku od środków transportowych w kwocie 19 126,60 zł, która powstała po dniu 16 grudnia 2013 r. W uzasadnieniu wniosku wskazał, że jego sytuacja , jako przedsiębiorcy świadczącego usługi transportowe, jest trudna, z uwagi na skomplikowaną sytuację na Ukrainie, jak i trudności w ściąganiu należności od kontrahentów. Na uzasadnienie twierdzeń zawartych we wniosku podatnik przedłożył : zaświadczenia o pomocy de minimis, zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek ZUS, zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach, formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, bilans, zeznanie PIT-36, informacja PIT/B, PIT/O, kolejne zeznanie PIT-36 wraz z informacjami PIT/B i PIT/O.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00