Orzeczenie
Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 29 maja 2014 r., sygn. III SA/Po 1724/13
Dnia 29 maja 2014 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Szymon Widłak Sędziowie WSA Beata Sokołowska ( spr.) WSA Walentyna Długaszewska Protokolant: st.sekr.sąd. Izabela Kaczmarczyk po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 29 maja 2014 roku przy udziale sprawy ze skargi M N na decyzję Dyrektora Izby Celnej w P z dnia ...r. nr ... w przedmiocie określenia wysokości zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego oddala skargę
Uzasadnienie
`UZASADNIENIE
Naczelnik Urzędu Celnego w P w dniu [...]2013r. wszczął z urzędu postępowanie podatkowe w sprawie określenia M N zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym w związku z wewnątrzwspolnotowym nabyciem samochodu marki M, rok produkcji 2007, poj. silnika 2477 cm³, od którego nie złożono deklaracji uproszczonej nabycia wewnątrzwspólnotowego oraz nie uiszczono należnego podatku akcyzowego.
Decyzją z dnia [...]2013 r. wskazany wyżej organ określił M N wysokość zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego powyższego pojazdu w kwocie ... zł.
W uzasadnieniu decyzji organ wskazał, że sporny pojazd winien być zaklasyfikowany do pozycji Taryfy Celnej 8703, obejmującej pojazdy samochodowe i pozostałe pojazdy mechaniczne przeznaczone zasadniczo do przewozu osób. Na podstawie danych wynikających z przeprowadzonych dnia 22 maja 2013 r. oględzin pojazdu organ ustalił, że jest to pojazd typu pick-up, posiadający 4 drzwi w przestrzeni do przewozu osób, z 5 miejscami siedzącymi z pasami bezpieczeństwa i wyposażeniem typowym dla pojazdów pasażerskich ( m. in. jednolita tapicerka, wykładzina i gumowe dywaniki na podłodze, uchwyty dla pasażerów nad drzwiami, klimatyzacja manualna, elektrycznie podnoszone szyby, fabryczny system audio wraz z głośnikami we wszystkich drzwiach bocznych, wnętrze wyposażone w chromowane elementy, aluminiowe felgi ). Główną funkcją użytkową samochodu jest zatem przewóz osób. Organ ustalił ponadto, że długość podłogi wewnętrznej części ładunkowej ( 1400 mm ) jest krótsza niż 50 % długości rozstawu osi ( 3000 mm ), a więc spełniony został dodatkowy warunek przy określaniu przeznaczenia samochodów typu pick - up. W dacie oględzin część bagażowa byłą zabudowana.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right