Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 6 maja 2014 r., sygn. II SA/Ol 276/14

 

Dnia 6 maja 2014 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Beata Jezielska Sędziowie sędzia WSA Bogusław Jażdżyk sędzia WSA Ewa Osipuk (spr.) Protokolant specjalista Wojciech Grabowski po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 6 maja 2014 roku sprawy ze skargi Wojewody Warmińsko-Mazurskiego na uchwałę Rady Miejskiej w Miłakowie z dnia 17 grudnia 2013 roku nr XLII/250/2013 w przedmiocie zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego 1/ stwierdza nieważność zaskarżonej uchwały; 2/ orzeka, że zaskarżona uchwała nie podlega wykonaniu.

Uzasadnienie

Uchwałą nr XII/67/2011 z dnia 9 sierpnia 2011 r., Rada Miejska w Miłakowie przystąpiła do zmiany w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Miłakowo, przyjętego uchwałą Rady Miejskiej w Miłakowie nr XLV/322/2010 z dnia 30 marca 2010 r.

Następnie, uchwałą nr XLII/250/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r., Rada Miejska

w Miłakowie uchwaliła zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Miłakowo.

Skargę na powyższą uchwałę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego

w Olsztynie wniósł Wojewoda Warmińsko - Mazurski. W ocenie organu nadzoru, akt ten narusza art. 10 ust. 2a ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2012 r. Nr 747 z późn. zm.), zwanej dalej również "u.p.z.p.". W ocenie organu nadzoru, w uchwale wskazano obszar przewidziany pod lokalizację elektrowni wiatrowych, oznaczając je na mapie (załącznik nr 2 do uchwały) i opisując (str. 24 załącznika nr 1 do uchwały) jako "proponowana lokalizacja elektrowni wiatrowych", nie wskazano zaś odrębnym oznaczeniem stref ochronnych. Według organu nadzoru, zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, w zmienionym Studium, przyjętym zaskarżoną uchwałą, należałoby wskazać zmodyfikowaną strefę ochronną, a w przypadku jej braku, dostosować ustalenia studium do obecnych wymogów prawa w tym zakresie, czego Gmina nie uczyniła.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00