Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 24 kwietnia 2014 r., sygn. VI SA/Wa 2360/13
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Zbigniew Rudnicki Sędziowie Sędzia WSA Elżbieta Olechniewicz Sędzia WSA Urszula Wilk (spr.) Protokolant st. ref. Renata Lewandowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 24 kwietnia 2014 r. sprawy ze skargi R. H. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] czerwca 2013 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej 1. uchyla zaskarżoną decyzję; 2. stwierdza, że uchylona decyzja nie podlega wykonaniu; 3. zasądza od Głównego Inspektora Transportu Drogowego na rzecz skarżącego R. H. kwotę 450 (czterysta pięćdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Uzasadnienie
Główny Inspektor Transportu Drogowego (dalej jako: "GITD") decyzją z dnia [...] czerwca 2013 r., działając na podstawie przepisów art. 138 § 1 pkt 1 K.p.a., art. 62 ust. 2 pkt 4a, art. 64 ust. 1, art. 140 aa ust. 1 - 3 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2012 r. poz. 1137 ze zm., dalej jako: "P.r.d."), po rozpatrzeniu odwołania R. H. - utrzymał w mocy decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] marca 2013 r. o nałożeniu kary pieniężnej w wysokości 15.000 zł za wykonywanie przejazdu po drogach publicznych pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia.
Z akt sprawy wynika, że w dniu [...] listopada 2012 r. na ul. [...] w [...] (droga krajowa nr [...]) zatrzymano do kontroli pojazd członowy składający się z ciągnika marki [...] o nr rej. [...] wraz z naczepą marki [...] o nr rej. [...]. Pojazdem członowym kierował M. W., który wykonywał przewóz drogowy elementu stalowego (ładunek niepodzielny) w imieniu przedsiębiorcy R. H. prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą: H.
W wyniku pomiarów kontrolowanego pojazdu członowego stwierdzono następujące naruszenia dopuszczalnych norm:
nacisk 21,55 t na podwójnej osi napędowej pojazdu - przekroczenie o 3,55 t, nacisk 25,20 t na potrójnej osi nienapędowej naczepy - przekroczenie o 1,20 t,
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right