Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Kielcach z dnia 16 kwietnia 2014 r., sygn. II SA/Ke 215/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Sylwester Miziołek, Sędziowie Sędzia WSA Renata Detka (spr.), Sędzia WSA Beata Ziomek, Protokolant Joanna Nowak, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 16 kwietnia 2014 r. sprawy ze skargi E. R. na decyzję Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w K. z dnia [...] znak [...] w przedmiocie choroby zawodowej oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z [...] znak: [...],Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w K. po rozpatrzeniu odwołania E. R., na podstawie art. 5 pkt 4a ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej, art. 2351 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, § 1 ust. 1 i § 8 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 czerwca 2009 r. w sprawie chorób zawodowych oraz art. 138 § 1 pkt 1 kpa, utrzymał w mocy decyzję Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kielcach z 26 listopada 2013 r. nie stwierdzającą u ww. choroby zawodowej tj. zaćmy wywołanej działaniem promieniowania podczerwonego lub długotrwałego nadfioletowego, wymienionej w poz. 25.5 wykazu chorób zawodowych, stanowiącego załącznik do ww. rozporządzenia z dnia 30 czerwca 2009 r. w sprawie chorób zawodowych.

W uzasadnieniu Inspektor wskazał, że organ I instancji po otrzymaniu w dniu 28 grudnia 2011 r. zgłoszenia podejrzenia u E. R. choroby zawodowej przeprowadził ocenę narażenia zawodowego skarżącego, z której wynika, że w latach 1977 - 2013 (z przerwami) pracował on

w różnych zakładach pracy, a w latach 1977-1978 i 1980-1981 (z przerwami) był narażony na działanie promieniowania podczerwonego.

Postępowanie diagnostyczno-orzecznicze przeprowadzone było dwuinstancyjnie, przez dwa uprawnione do rozpoznawania chorób zawodowych zakłady służby zdrowia. Pierwszym z nich był Wojewódzki Ośrodek Medycyny Pracy w K., który po przeprowadzeniu badań lekarskich, dokonaniu analizy narażenia zawodowego oraz dokumentacji leczenia skarżącego wydał w dniu 22 maja 2012 r. orzeczenie lekarskie o braku podstaw do rozpoznania choroby zawodowej, z uwagi na upływ czasu określonego w rozporządzeniu w sprawie chorób zawodowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00