Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 4 marca 2014 r., sygn. III SA/Wa 2200/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Waldemar Śledzik, Sędziowie sędzia WSA del. Marek Kraus, sędzia WSA Marek Krawczak (sprawozdawca), Protokolant st. sekretarz sądowy Iwona Mazek, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 4 marca 2014 r. sprawy ze skargi H. S.A. z siedzibą w W. na postanowienie Dyrektora Izby Skarbowej w W. z dnia [...] czerwca 2013 r. nr [...] w przedmiocie umorzenia postępowania w sprawie wniosku o przywrócenie terminu do wniesienia odwołania oddala skargę

Uzasadnienie

Dyrektor Urzędu Kontroli Skarbowej w W. decyzją z dnia [...] lutego 2013 r. określił H. S.A. (dalej jako: "Skarżąca" lub "Spółka") zobowiązanie w podatku dochodowym od osób prawnych za 2006 rok.

Przesyłka zawierająca ww. decyzję została wysłana za pośrednictwem Urzędu Pocztowego w dniu 26 lutego 2013 r. na adres Pełnomocnika Spółki. Po dwukrotnym awizowaniu ww. przesyłka została zwrócona do Urzędu Kontroli Skarbowej w W. z adnotacją "zwrot - nie podjęto w terminie".

W dniu 29 kwietnia 2013r. Spółka, złożyła odwołanie od ww. decyzji Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej w W. wraz z wnioskiem o przywrócenie terminu do jego wniesienia. W uzasadnieniu wniosku pełnomocnik Skarżącej wskazał, że decyzja organu I instancji nie została prawidłowo doręczona Stronie.

We wniosku tym Skarżąca stwierdziła, że niżej wskazane okoliczności, tj.:

- błędna informacja w systemie informatycznym poczty o doręczeniu przesyłki,

- brak informacji w systemie informatycznym poczty o doręczeniu przesyłki,

- brak podpisu doręczającego na potwierdzeniu odbioru przesyłki,

- waga przesyłki wskazująca, że mogła ona nie zawierać decyzji,

- naruszenie koperty,

budzą uzasadnioną wątpliwość co do dwukrotnego awizowania przesyłki oraz prawidłowości jej doręczenia.

W związku z wnioskiem pełnomocnika Spółki z dnia 26 kwietnia 2013 r. o wyjaśnienie ww. nieprawidłowości. Dyrektor Urzędu Kontroli Skarbowej w W. wystąpił do Poczty Polskiej S.A. z pismem reklamacyjnym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00