Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 4 marca 2014 r., sygn. III SA/Wa 2200/13
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Waldemar Śledzik, Sędziowie sędzia WSA del. Marek Kraus, sędzia WSA Marek Krawczak (sprawozdawca), Protokolant st. sekretarz sądowy Iwona Mazek, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 4 marca 2014 r. sprawy ze skargi H. S.A. z siedzibą w W. na postanowienie Dyrektora Izby Skarbowej w W. z dnia [...] czerwca 2013 r. nr [...] w przedmiocie umorzenia postępowania w sprawie wniosku o przywrócenie terminu do wniesienia odwołania oddala skargę
Uzasadnienie
Dyrektor Urzędu Kontroli Skarbowej w W. decyzją z dnia [...] lutego 2013 r. określił H. S.A. (dalej jako: "Skarżąca" lub "Spółka") zobowiązanie w podatku dochodowym od osób prawnych za 2006 rok.
Przesyłka zawierająca ww. decyzję została wysłana za pośrednictwem Urzędu Pocztowego w dniu 26 lutego 2013 r. na adres Pełnomocnika Spółki. Po dwukrotnym awizowaniu ww. przesyłka została zwrócona do Urzędu Kontroli Skarbowej w W. z adnotacją "zwrot - nie podjęto w terminie".
W dniu 29 kwietnia 2013r. Spółka, złożyła odwołanie od ww. decyzji Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej w W. wraz z wnioskiem o przywrócenie terminu do jego wniesienia. W uzasadnieniu wniosku pełnomocnik Skarżącej wskazał, że decyzja organu I instancji nie została prawidłowo doręczona Stronie.
We wniosku tym Skarżąca stwierdziła, że niżej wskazane okoliczności, tj.:
- błędna informacja w systemie informatycznym poczty o doręczeniu przesyłki,
- brak informacji w systemie informatycznym poczty o doręczeniu przesyłki,
- brak podpisu doręczającego na potwierdzeniu odbioru przesyłki,
- waga przesyłki wskazująca, że mogła ona nie zawierać decyzji,
- naruszenie koperty,
budzą uzasadnioną wątpliwość co do dwukrotnego awizowania przesyłki oraz prawidłowości jej doręczenia.
W związku z wnioskiem pełnomocnika Spółki z dnia 26 kwietnia 2013 r. o wyjaśnienie ww. nieprawidłowości. Dyrektor Urzędu Kontroli Skarbowej w W. wystąpił do Poczty Polskiej S.A. z pismem reklamacyjnym.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right