Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 21 marca 2014 r., sygn. II SA/Łd 1245/13

 

Dnia 21 marca 2014 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi - Wydział II w składzie następującym: Przewodnicząca Sędzia WSA Jolanta Rosińska (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Czesława Nowak-Kolczyńska Sędzia WSA Sławomir Wojciechowski Protokolant St. Specjalista Lidia Porczyńska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 21 marca 2014 roku sprawy ze skargi A Spółki z o.o. w Ł. na decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Ł. z dnia [...] nr [...] znak: [...] w przedmiocie nakazu rozbiórki 1. uchyla zaskarżoną decyzję; 2. stwierdza, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu do dnia uprawomocnienia się niniejszego wyroku. LS

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia [...] nr [...], znak [...] [...] Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego w Ł., po rozpatrzeniu odwołania A Sp. z o.o. z siedzibą w Ł., utrzymało w mocy decyzję Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Ł. z dnia [...] nr [...].

Jak wynika z akt administracyjnych sprawy niniejszej w związku z pismem J. Z. z dnia 27 maja 2011 r. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Ł. przeprowadził w dniu 6 lipca 2011 r. oględziny na terenie nieruchomości położonej w Ł. przy ul. A nr 8, w trakcie których stwierdzono wykonywanie robót budowlanych m.in. w przejeździe bramowym, na elewacjach oficyny poprzecznej i prawej, z kolei na elewacjach budynków od strony podwórza stwierdzono istnienie ubytków tynków oraz miejscowe odparzenia.

W trakcie ponownych oględzin przeprowadzonych w dniu 27 lipca 2011 r. stwierdzono, że budynek prawej i poprzecznej oficyny jest 4 kondygnacyjny i posiada piwnicę oraz poddasze użytkowe. Obiekt jest wyposażony w instalacje: elektryczną, wodno-kanalizacyjną, gazową, ogrzewany jest elektrycznie. Pomieszczenia piwniczne, parteru i I piętra tego budynku użytkowane są jako lokale usługowe i biurowe, z kolei pomieszczenia 2 i 3 pietra nie były użytkowane w dniu kontroli. Stan obiektu określono jako dostateczny, niezagrażający bezpieczeństwu ludzi. Jednocześnie ustalono, że w budynku prawej i poprzecznej oficyny wykonane zostały następujące roboty budowlane: wymieniono okna bez zmiany wymiarów otworów okiennych, na 2 i 3 piętrze ustawiono ścianki działowe z płyt gipsowo-kartonowych, wykonano nowe wylewki na stropach, wykonano nowe fragmenty instalacji elektrycznej i wodnokanalizacyjnej oraz wentylacji, wykonano częściowo okładziny ścienne, na poddaszu budynku zdemontowano w całości konstrukcję dachową. Powyższe okoliczności ustalono na podstawie oświadczenia M. K., który wyjaśnił, że w lutym lub marcu 2011 r. konstrukcja ta zawaliła się. Nadto ustalono, że zamurowano część otworów okiennych poddasza, podwyższono przez podmurowanie ścianki zewnętrzne poddasza z obu stron, wykonano wieniec żelbetowy oraz nową konstrukcję dachu z deskowaniem i częściowym pokryciem (w dniu oględzin prowadzone były roboty dekarskie), w pomieszczeniu poddasza wykonano nowe ścianki działowe z płyt gipsowo-kartonowych oraz nową wylewkę na podłodze, ścianki poddasza zostały podwyższone od ok. 0,50m do 1,20m. Roboty te zostały rozpoczęte w lutym lub marcu 2011 r. M. K. nie okazał żadnych dokumentów, które potwierdzałyby legalność prowadzenia przedmiotowych robót budowlanych. Teren budowy nie został ogrodzony, ani oznakowany tablicą informacyjną.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00